اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبرداد

تحقق 106 درصدی اشتغال تعهد شده در کردستان/ ثبت 53 هزار فرصت شغلی در سامانه رصد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از تحقق 106 درصدی تعهد اشتغال استان در سال‌جاری خبرداد و گفت: تا کنون 53 هزار و 851 فرصت شغلی در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

تحقق 106 درصدی اشتغال تعهد شده در کردستان/ ثبت 53 هزار فرصت شغلی در سامانه رصد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ایجاد 50 هزار و 850 فرصت شغلی در استان برای امسال هدف‌گذاری شده بود که تا کنون 53 هزار و 851 مورد شغل در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 81 میلیارد تومان طرح‌های اشتغالزایی به بانک‌های استان معرفی شده است، افزود: 46.7 میلیارد تومان از این میزان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: 28.4 میلیارد تومان از مبلغ فوق‌الذکر مربوط به مشاغل خانگی بود که در حال حاضر 18.2 میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

اسدی با اظهار تاسف از کم‌کاری برخی از بانک‌ها در این قضیه، گفت: بانک رفاه و پست بانک در بحث اعطای تسهیلات عملکرد بسیار خوبی ندارند و امیدواریم در چند روز باقی مانده پایان سال در این راستا تلاش کافی داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: اوایل امسال ایجاد 15 هزار و 200 فرصت شغلی برای شهرستان سنندج هدف‌گذاری شده بود که تا کنون 13 هزار و 396 مورد معادل 88 درصد هدف محقق شده است.

اسدی همچنین به نحوه عملکرد سازمان‌ها و ادارات مختلف مبنی بر تحقق تعهداتشان در زمینه اشتغالزایی در سطح استان اشاره کرد و افزود: سازمان مسکن و شهرسازی از 8 هزار و 137 فرصت شغلی متعهد شده خود موفق به ایجاد 6 هزار و 527 فرصت شغلی معادل80 درصد تعهداتش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همچنین به تحقق میزان اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات و معدن اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت 95 درصد، خدمات 104 درصد و معدن 154 درصد تعهدات اشتغالزایی تحقق یافته است.

به گفته اسدی، امسال 15 هزار و 940 نفر زن معادل 30 درصد و 37 هزار و 911 نفر مردان در استان کردستان صاحب شغل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بحث ایجاد اشتغال برای زنان با مشکل روبه‌رو هستیم گفت: همکاری همه دستگاه‌های اجرای استان در این زمینه ضروری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود:‌ دستگاه‌های اجرای استان باید در زمان تعریف طرح‌های مختلف صنعتی خود به موضوع زمینه‌های اشتغال زنان نیز توجه داشته باشند.

اسدی در ادامه به موضوع راستی‌آزمایی اشتغال‌های ایجاد شده در سطح استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: به منظور اجرای طرح راستی‌آزمایی 25 هزار از اشتغال‌های ثبت شده در سامانه رصد را با شماره ملی و موبایل استخراج و در اختیار گروه کنترل قرار داده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث راستی‌آزمایی اشتغال‌های ایجاد شده می‌توان از طریق میزان افراد بیمه شده جدید در سازمان بیمه اجتماعی استان اقدام کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول