اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان قزوین خبر داد

آغاز طرح راهداری نوروزی در محورهای مواصلاتی استان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان قزوین گفت: موقعیت استراتژیک محورهای مواصلاتی استان قزوین در بخش حمل کالا و مسافر به ویژه در روزهای خاص از جمله عید نوروز، لزوم توجه و مراقبت از راه‌های استان قزوین را دو چندان کرده است.

آغاز طرح راهداری نوروزی در محورهای مواصلاتی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری استان قزوین، محمدامین نصراللهی‌زاده اظهار کرد: موقعیت استراتژیک محورهای مواصلاتی استان قزوین در بخش حمل کالا و مسافر به ویژه در روزهای خاص از جمله عید نوروز، لزوم توجه و مراقبت از راه‌های استان قزوین را دو چندان کرده است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز فصل سرما، کولاک و بارش‌های زمستانی در برخی از مناطق استان قزوین ادامه دارد افزود: موج سرما و کولاک امسال موجب شد اداره‌کل راه و ترابری برای بازگشایی جاده‌ها مجبور به استفاده از ۱۴ هزار تن نمک خالص و ۶۰ هزار تن ماسه شود.

نصراللهی‌زاده ادامه داد: استفاده از نمک در سطح جاده‌ها علاوه بر از بین بردن سطح روکش آسفالت، موجب تخریب و خسارت به بتن پل‌ها، تأسیسات و تجهیزات جانبی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی روزهای گذشته اداره‌کل راه و ترابری استان قزوین عملیات لکه‌گیری، تعویض تابلوهای صدمه دیده و تعویض گاردریل‌های حاشیه تمامی راه‌ها را آغاز کرده است.

نصراللهی‌زاده تأکید کرد: برای خط‌کشی محورهای استان قزوین نیز منتظر بالا رفتن دمای هوا هستیم زیرا سطح روکش آسفالت باید برای خط‌کشی از دمای مناسبی جهت پایداری برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: محورهای مواصلاتی استان قزوین به ترتیب اولویت آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی خط‌کشی می‌شود و برای این عملیات سه دستگاه خودروی مجهز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان قزوین اذعان کرد: در طرح راهداری نوروزی که تا بیستم فروردین سال آینده ادامه دارد، ۲۴ گروه راهداری به استعداد ۲۸۹ نفر با استفاده از ۱۷۷ دستگاه ماشین‌آلات، ضمن نظارت بر تردد ایمن مسافران در جاده‌ها و جمع‌آوری صحنه سوانح رانندگی، در صورت لزوم محورهای مواصلاتی را بازگشایی و به مسافران امدادرسانی کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه استان قزوین بیش از شش هزار و ۳۵۳ کیلومتر راه دارد تشریح کرد: از این میزان ۲۱۶ کیلومتر آن آزادراه، ۲۶۵ کیلومتر آن بزرگراه و ۶۶۰ کیلومتر آن راه اصلی است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول