اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فراگیر مشاوران جوان عنوان کرد

ورود ایده‌های خلاقانه به بدنه اجرایی با تشکیل مشاوران جوان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فراگیر مشاوران جوان کشور گفت: ایده‌های خلاقانه با تشکیل مشاوران جوان به بدنه اجرایی و اداری کشور ورود پیدا می‌کند.

ورود ایده‌های خلاقانه به بدنه اجرایی با تشکیل مشاوران جوان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابوالفضل مجیدی پیش از ظهر امروز در اولین نشست شورای اداری جوان کردستان در سنندج اظهار کرد: با ابلاغ مسئولیت رئیس کارگروه مشاوران جوان کردستان، شبکه مشاوران جوان در این استان انسجام پیدا کرد و اقدامات لازم در بحث هماهنگی وتکمیل شبکه صورت پذیرفته است.

وی هدف از تشکیل مشاوران جوان را ورود و ساماندهی و مجرا دادن ایده جوانان به بدنه اجرایی کشور ذکر کرد و افزود: با تشکیل مشاوران جوان ایده‌های خلاقانه به بدنه اجرایی و اداری کشور ورود پیدا می‌کند.

 

رئیس سازمان فراگیر مشاوران جوان کشور گفت: با تشکیل کارگروه مشاوران جوان بسیاری از طرح و ایده‌هایی جوانان که بر اساس دغدغه‌های موجود در استان‌های آنهاست به راحتی در کارگروه‌های استان ارزیابی و در صورت لزوم در شورای برنامه‌ریزی مطرح و اجرایی خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه برای اجرایی شدن هر ایده‌ای نیاز به تشکیل یک کارگروه ویژه است، خاطرنشان کرد: بنابراین باید همراه هر کارگروه یک گروه جوان نیز تشکیل شود تا جوانان به صورت فعال در کارگروه‌ها فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: هر مشاور جوان یک عضو شورای توسعه در استان است که می‌تواند در جلسات شورا حضور داشته و در مورد طرح‌ها و پروژه‌ها اظهار نظر کرده و ایده‌های جوانان را انتقال دهد.

وی اظهار داشت: در گذشته مجرا و نظام خاصی برای بیان نظرات و ایده‌های جوانان وجود نداشت لذا در دولت دهم مجموعه‌ای با عنوان سازمان فراگیر مشاوران جوان در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان فراگیر مشاوران جوان کشور بیان داشت: در دولت‌های قبل امکان دسترسی جوانان به مدیران به آسانی ممکن نبود ولی در دولت احمدی‌نژاد با تشکیل مشاوران جوان افراد جوان رودرو با مسئولان به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند و دغدغه‌های خود را بیان می‌کنند.

مجیدی افزود: بر اساس منشور ملی مشاوران جوان که مصوب هیئت وزیران است شرح وظایف و مسئولیت این مشاوران به عنوان مصوبه دولت برای دستگاه‌ها لازم‌الاجرا شده است.

وی در ادامه افزود: در تاریخ 19 آذر ماه جاری بخشنامه‌ای براساس این مصوبه صادر و در آن به استانداران سراسر کشور تکلیف شد که شورای مشاوران جوان در شهرستان‌ها را راه‌اندازی کنند.

وی تصریح کرد: در جلسات مختلف رابطان جوان دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها مشکلات موجود را بیان کرده و دیدگاه‌ها و نظرات خود را مورد بحث قرار می‌دهند و در نهایت بعد از کار کارشناسی به عنوان بسته پیشنهادی به فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان فراگیر مشاوران جوان کشور گفت: با توجه به مشغله مدیران و مسئولان تولید ایده و فکر برای آنها کمتر صورت می‌گیرد به همین دلیل مشاوران جوان با تولید فکر و محتوا می‌توانند مثمرثمر باشند.

مجیدی با اعلام اینکه کارگروه‌های ملی مشاوران جوان نیز تشکیل شده است، افزود: در این کارگروه‌ها طرح‌هایی که قابلیت ملی شدن را دارند در عرصه هیئت دولت پیشنهاد داده خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تشکیل و شروع به کار این کارگروه‌ها و استفاده از توان جوانان در عرصه‌های مختلف شاهد سازندگی و پیشرفت هر چه بیشتر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول