اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد رودبار خبر داد

ایجاد کانون‌های دائمی آموزش ویژه مددجویان در رودبار

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رودبار گفت: کانون‌های دائمی در راستای آموزش رشته‌های هنری و فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان، دانشجویان و توانمندسازی فرزندان مددجو در این شهرستان ایجاد شده است.

ایجاد کانون‌های دائمی آموزش ویژه مددجویان در رودبار

حسین رئیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: زیربنای رشد فکری و معنوی خانواده‌ها، آموزش فرهنگی و ایجاد کانون‌های دائمی است.

وی افزود: به همین منظور با رایزنی و همکاری سازمان‌های مربوط این کانون در شهرستان رودبار در راستای آموزش رشته‌های هنری و فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان، دانشجویان و توانمندسازی فرزندان مددجو برای ورود به بازار کار ایجاد شده است.

رئیسی تصریح کرد: تمام مددجویان به صورت روستا به روستا در زمینه‌های مورد نیاز اعم از سوادآموزی، قرآن‌آموزی، بهداشت، هنر و سایر آموزش‌های ضروری جامعه آموزش می‌بینند.

وی ابراز داشت: همچنین به همین منظور از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های آموزشی مانند اداره‌های آموزش و پرورش، تبلیغات و ارشاد اسلامی و همچنین فرمانداری و ائمه جمعه و جماعت استفاده می‌شود.

رئیسی بیان داشت: ایجاد اشتغال مولد در روستاها با به‌کارگیری دانشگاهیان این رشته‌ها به صورت راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و مشاغل خرد خانگی با استفاده از تجربه‌های آنان صورت گرفته است.

وی گفت: استفاده از تحصیل‌ کرده‌های منطقه در رشته‌های کشاورزی برای ایجاد تعاونی‌های کشاورزی و سپردن اختیارات قانونی در راستای بازاریابی و تولید بیشتر به اعضای آن‌ها روند رو به رشدی دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رودبار اظهار داشت: با توجه به اشتغال بیشتر مردم منطقه به کشاورزی، استفاده از شیوه‌های مدرن کشاورزی و کنار زدن شیوه‌های سنتی با استفاده از قشر تحصیل کرده گامی مهم در راستای پیشبرد اهداف چشم‌انداز نظام است.

رئیسی خاطرنشان کرد: مشاوره در زمینه‌های تحصیلی، ازدواج، دینی، فرهنگی، اجتماعی، روانی، رفتاری و آموزشی و همچنین تقویت باورهای دینی، آموزش احکام، مهارت انس با قرآن کریم نیز در حوزه فرهنگی این کمیته انجام شده است.

وی اذعان داشت: در بحث بهداشت نیز مسائل درمانی، بهبود سلامت و ارتقای مسائل بهداشتی را در حوزه بهداشت فردی، عمومی و روانی در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رودبار قرار داده‌ایم.

رئیسی عنوان کرد: اعتبار 26 میلیارد و 840 میلیون ریال در امور فرهنگی شامل کمک هزینه، تهیه لوازم‌التحریر و اردوی دانش‌آموزی هزینه شده است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول