اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بیات در گفت‌وگو با فارس:

جشن چهارشنبه پایان سال با خرافات آمیخته شده است

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به این که جشن چهارشنبه پایان سال با خرافاتی آمیخته شده ، خاطر نشان کرد: این خرافه‌ها موجب آسیب و خسارت به اقشار مختلف مردم می‌شود.

جشن چهارشنبه پایان سال با خرافات آمیخته شده است

حجت‌الاسلام فضائل بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه جشن چهارشنبه پایان سال از گنجینه‌های سنن گذشته ایرانیان است، گفت: حفظ این جشن تاریخی که ریشه در ارزش‌های اصیل کشور دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه این جشن در سال‌های اخیر با خرافاتی آمیخته شده است، خاطر نشان کرد: این خرافه‌ها موجب آسیب و خسارت به اقشار مختلف مردم می‌شود.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه حوادث رخ داده در چهارشنبه پایان سال  زمینه مناسب برای حضور افراد مغرض را فراهم می‌کند، اضافه کرد: این افراد از این فرصت‌ها به منظور تخریب اموال مردم استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه علما نقش مهمی در تبلیغ مسائل مختلف در بین مردم دارند، ادامه داد: در حال حاضر نیز بر اساس بخشنامه‌های صادر شده اکثر علما و ائمه جماعات استان زنجان در اثنای نماز جماعت به آسیب‌ها و خطرات چهارشنبه سوری می‌پردازند.

حجت‌الاسلام بیات به هماهنگی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در زمینه آماده‌سازی مساجد به منظور اقامه نماز و استراحت تعدادی از مسافران در عید نوروز اشاره کرد و افزود: در این راستا مساجد خیابان‌های اصلی شهر آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه از 25 اسفند ماه تا 13 فروردین در مساجد استان زنجان به منظور اقامه نماز و استقبال از مسافران باز است، تصریح کرد: بسته‌های فرهنگی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نیز در این مساجد بین مسافران و گردشگران توزیع می‌شود.

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به استقرار دو روحانی در امامزاده ابراهیم (ع) شهر زنجان، افزود: این روحانیون به منظور پاسخگویی به سئوالات شرعی مردم و مسافران در ایام عید در امامزاده حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای بزرگ و بالای 300 خانوار استان زنجان روحانی‌ها به صورت دائم استقرار دارند، ادامه داد: 10 نفر روحانی خود مستقر نیز در روستاهای مختلف مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول