اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت

افتتاح موزه تاریخ پزشکی فارس

خبرگزاری فارس: موزه و مرکز نگهداری اشیا و اسناد تاریخ پزشکی شامل دو بخش اصلی نگهداری اشیا و اسناد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

افتتاح موزه تاریخ پزشکی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس دفتر مطالعات تاریخ پزشکی ایران دانشگاه، در این زمینه گفت: در مرحله نخست، این موزه با هدف گردآوری، نگهداری و سازماندهی آثار به جای مانده‌ پزشکی و آثار و اسناد مربوط به اطبا و حکیمان استان فارس از دوران باستان تا دوران معاصر به ویژه دوره‌ درخشان تمدن اسلامی راه‌اندازی شد.

آرمان زرگران افزود: موزه‌ تاریخ پزشکی استان فارس در فضایی حدود 100 مترمربع در خیابان قاآنی و در بخشی از بهبودستان نمازی شیراز واقع شده که شامل دو بخش اصلی نگهداری اشیا و نگهداری اسناد پزشکی است.

وی اظهار داشت: این موزه علاوه بر این دو بخش، دارای غرفه‌ ویژه مفاخر و مشاهیر پزشکی این استان به ویژه پزشکان ایثارگر است.

زرگران گفت: محل نگهداری این اشیا و اسناد، موسوم به بهبودستان نمازی، مربوط به سال 1304 هجری خورشیدی بوده و تاریخ تأسیس آن بر سر درب ساختمان نصب است که با توجه به نما و سبک معماری این ساختمان، می‌تواند محل مناسبی برای این منظور باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 100 شیء تاریخی و باستانی و همچنین 40 نسخه‌ اسناد تاریخی پزشکی از جمله کتب خطی و کتب نفیس با چاپ سنگی مربوط به طب سنتی کشورمان در این موزه نگهداری می‌شود که با راه‌اندازی مراحل دوم و سوم، تعداد اشیا و اسناد افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، فاز دوم این مرکز در سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین در حال حاضر امکان بازدید از این موزه برای عموم وجود ندارد و پس از راه‌اندازی مراحل بعدی، این امکان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول