اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نمایشگاه بهاره خراسان‌جنوبی

مسئولان چاره‌اندیشی کنند/ فضای نمایشگاه بهاره خراسان‌جنوبی مناسب نیست

خبرگزاری فارس: نمایشگاه بهاره خراسان‌جنوبی از 13 اسفندماه جاری کار خود را آغاز و 21 اسفندماه به پایان رسید که در این راستا مردم تنها از قیمت‌ها رضایت اندک داشتند و از فضای فیزیکی نمایشگاه راضی نبودند.

مسئولان چاره‌اندیشی کنند/ فضای نمایشگاه بهاره خراسان‌جنوبی مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، باز هم ترافیک در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند حکایت از برگزاری یک نمایشگاه بزرگ در این محل داشت که با استقبال پرشور بیرجندی‌ها همراه بود.

دیگر مردم بیرجند به ترافیک این قسمت از خیابان غفاری و نبود جای پارک مناسب در این محل عادت کرده‌اند.

برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و نظارت بیشتر بر واحدهای صنفی از جمله راهکارهایی است که می‌توان از افزایش قیمت کالا و اجناس جلوگیری کند، اما کمبود فضای نمایشگاه بهاره در بیرجند قدرت انتخاب خرید را از مردم این شهر گرفت.

دغدغه گرانی قیمت، موضوعی است که در روزهای پایانی سال برای مردم بسیار نگران کننده است و برنامه‌ریزی برای کاهش آن باید به ‌طور جدی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

مطابق هر سال در اواخر اسفند و با نزدیک شدن فصل جدید و با تمهیدات سازمان اصناف کالاهایی چون پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار،‌ مواد غذایی و پروتئینی، مواد شوینده، شیرینی و شکلات، پارچه، کالاهای خرازی و دیگر مایحتاج عمومی در نمایشگاه‌های بهاره عرضه ‌شد.

امسال نیز مانند سال های گذشته نمایشگاه بهاره در خراسان‌جنوبی از 13 تا 21 اسفندماه جاری در دو نوبت صبح و عصر دایر شد.

نمایشگاه‌های فصلی از جمله نمایشگاه‌هایی است که با استقبال مردم مواجه می‌شود که در این بین نمایشگاه بهاره که همه ساله قبل از آغاز سال جدید برگزار می‌شود با استقبال بیشتر مردم مواجه است.

اما باز هم فضای نامناسب نمایشگاه برای مردم مشکل ساز شد که امید است وعده‌های مسئولان برای ساخت نمایشگاه در محل جدید و با زیرساخت‌های مناسب به زودی محقق شود.

در روز پایانی نمایشگاه بهاره به این نمایشگاه رفتیم تا نظر مردم در مورد کیفیت و کمیت این نمایشگاه را جویا شویم.

*عرضه کالاهایی بی‌کیفیت از سوی برخی فروشندگان در نمایشگاه بهاره

حسینی، یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قیمت‌های نمایشگاه نسبت به بازار از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی افزود: امسال از نظر کیفی وضعیت نمایشگاه از سال گذشته بهتر بود ولی هنوز شاهد عرضه کالاهایی بی‌کیفیت از سوی برخی فروشندگان در این نمایشگاه هستیم.

*اجناس آشغال را با تخفیف نمایشگاهی بین مردم توزیع می‌کنند

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: درست است خراسان‌جنوبی به قول برخی افراد استان محرومی است اما قرار نیست هر جنسی را بین مردم این شهر با عنوان نمایشگاه بهاره توزیع کنند.

مظاهری کیفیت کم و نامرغوب اجناس را بزرگ‌ترین مشکل نمایشگاه بهاره امسال برشمرد و گفت: مسئولان می‌توانند از تولید کنندگان پوشاک در سایر استان‌ها برای حضور در این نمایشگاه دعوت کنند تا شاهد تغییر قیمت و کیفیت پوشاک ارائه شده در این نمایشگاه باشیم چرا که در حال حاضر اکثر غرفه‌های پوشاک متعلق به بازاریان بیرجندی است که تفاوتی هم با اجناس بازار ندارد.

*نمایشگاه بهاره بیشتر برای تفریح خوب است

یکی دیگر از شهروندان نیز که مشغول قدم زدن در نمایشگاه بود، گفت: بیشتر برای تفریح به نمایشگاه آمدیم چون قیمت اجناس تفاوت چندانی با بازار ندارد.

صادقی افزود: با توجه به ازدحام مردم در این غرفه‌ها به ویژه در داخل سالن‌ها و کوچک بودن محیط نمی‌توان خرید خوبی را داشت پس فقط باید تفریح کرد.

در ادامه به سراغ غرفه‌داران رفتیم تا از مشکلات این قشر نیز آگاه شویم.

محمد آسیابان فروشنده پوشاک مردانه در این راستا اظهار داشت: خرید مردم نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر است که این مهم شاید به دلیل گرانی اجناس باشد.

*قیمت‌گذاری اجناس کارشناسانه نیست

وی با بیان اینکه اجناس 15 درصد زیر قیمت بازار است، افزود: کار کارشناسی قیمت‌گذاری اجناس به هیچ وجه مطلوب نیست و هیچ سودی برای فروشندگان ندارد.

وی اوج استقبال مردم را در ساعت بعد از ظهر عنوان کرد و یادآور شد: استقبال مردم از این نمایشگاه خوب بود.

*فضای نمایشگاه از لحاظ بهداشتی در وضعیت بدی است

حسینی یکی دیگر از فروشندگان پوشاک مردانه نیز در این راستا گفت: فضای نمایشگاه از لحاظ بهداشتی در وضعیت بسیار بدی است و در شأن مردم متدین بیرجند نیست.

وی قیمت‌گذاری اجناس از سوی مجمع را در نهایت بی‌انصافی عنوان کرد و گفت: آمدن به نمایشگاه جز ضرر چیز دیگری برای ما نداشت.

*آمدن به نمایشگاه فقط وقتمان را تلف کرد

یکی از دیگر از غرفه‌داران که در محوطه نمایشگاه غرفه‌ای اجاره کرده بود، نیز از فضا و وضعیت بهداشتی نمایشگاه گلایه‌مند بود.

حسینی که غرفه گل‌فروشی داشت، گفت: 300 هزار تومان برای یک جای سر باز که بسیار سرد است اجاره داده‌ام اما پول همین اجاره‌ای که پرداخت کرده‌ام از فروش اجناس در نیامده است.

وی با ابراز پشیمانی از حضور خود در نمایشگاه گفت: ‌فقط وقت خود را تلف کردیم و در مغازه سود بیشتری به دست می‌آوردیم.

شنیده‌ها حاکی است که برخی از مسئولان از تخفیف 10 تا 15 درصدی قیمت‌ها در این نمایشگاه سخن گفته بودند، اما با بررسی کالاهای یکی از مراکز و با مقایسه آن با سایر فروشگاه‌های شهر، به جز چند قلم کالا در بقیه هیچ تفاوت عمده‌ قیمتی وجود نداشته و تنها مزیت این مراکز را شاید بتوان در این یافت که مردم می‌توانند مایحتاج عید خود را به صورت یک‌جا تهیه کنند.

*فعالیت 141 غرفه در نمایشگاه بهاره خراسان‌جنوبی

نایب رئیس انجمن صنفی و مسئول برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در خراسان‌جنوبی نیز به خبرنگار فارس گفت: امسال 141 غرفه در نمایشگاه فعال بود.

محمد علیزاده‌بیرجندی افزود: این غرفه‌ها شامل 41 غرفه پوشاک، 27 غرفه مواد غذایی و شوینده، 15 غرفه کیف و کفش، 14 غرفه شیرینی و شکلات، شش غرفه مواد پروتیئنی، 10 غرفه مواد لبنی، 12 غرفه گل فروشی و لوازم چینی و بلور، پنج غرفه خرازی و پلاستیک، سه غرفه فرش و پنج غرفه عرضه پارچه و مواد خام است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چهار تیم بازرس مستقر هستند، اذعان کرد: این بازرسان از اتحادیه مربوطه، نمایندگان استانداری، مجمع امور صنفی و اداره صنعت و معدن و تجارت هستند.

*معرفی 8 پرونده تخلف در نمایشگاه بهاره بیرجند به تعزیرات

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته 8 پرونده تخلف در نمایشگاه داشته‌ایم، اضافه کرد: غرفه‌های متخلف به تعزیرات معرفی شده‌اند.

علیزاده‌بیرجندی ادامه داد: بیشتر تخلفات به دلیل گران‌فروشی و رعایت نکردن مقررات و ضوابط نمایشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه زمین نمایشگاه کوچک است، افزود: این نمایشگاه سال آینده در زمین مخصوص نمایشگاه واقع در علی‌آباد برگزار خواهد شد.

امید است وعده مسئولان سال آینده تحقق یابد تا مردم بتوانند با کیفیت بیشتری خرید کنند.

-------------------------------------

گزارش از ریحانه محمدی‌پور

-------------------------------------

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول