اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد پشتیبانی دفاع مقدس استان قم:

عمق استراتژیک جنگ تحمیلی تا روستاهای دورافتاده ادامه داشت

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد پشتیبانی دفاع مقدس استان قم گفت: عمق استراتژیک هشت سال جنگ تحمیلی در خاکریزهای خط مقدم خلاصه نمی‌شد، بلکه تا روستاهای دورافتاده کشورمان نیز ادامه داشت.

عمق استراتژیک جنگ تحمیلی تا روستاهای دورافتاده ادامه داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار محمد توحیدی‌نیا یکشنبه شب در همایش تجلیل از پیشکسوتان پشتیبانی دفاع مقدس استان قم که در هتل کریمه برگزار شد اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس، مردم کشورمان چه در جبهه‌های جنگ و چه در پشتیبانی از رزمندگان، حماسه‌های بزرگی خلق کردند.

وی با بیان اینکه عمق استراتژیک جنگ تحمیلی در خاکریزهای خط مقدم خلاصه نمی‌شد خاطر نشان کرد: اقشار مختلف مردم در ایام جنگ تحمیلی، حتی از دورافتاده‌ترین روستاهای کشورمان، حمایت‌های گسترده‌ای از رزمندگان اسلام انجام دادند.

مسئول ستاد پشتیبانی دفاع مقدس استان قم گفت: هشت سال جنگ تحمیلی در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از شرایط خاصی برخوردار بود که اگر امروز نتوانیم این شرایط را به خوبی برای نسل جوان و نوجوان کشورمان تبیین کنیم، به آنها و به شهدای گرانقدر ایران اسلامی جفا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تجربیات ارزشمند جنگ تحمیلی که با تلاش و فداکاری رزمندگان اسلام به دست آمده باید به نسل امروز کشورمان منتقل شود تصریح کرد: مردم غیور ایران اسلامی در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، صحنه‌های بی‌بدیل از عشق و ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند.

توحیدی‌نیا در ادامه افزود: این صحنه‌های ناب و بی‌نظیر از حمایت مردم گاه در آن لحظات، عمق و ابعاد آنها آنچنان که باید و شاید قابل درک و فهم نبودند، اما وقتی امروز این خاطرات را مرور می‌کنیم، به شکوه و عظمت آنها هر چه بیشتر پی می‌بریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد پشتیبانی دفاع مقدس استان قم گفت: این ستاد به‌منظور بررسی نقش تاثیرگذار مردم در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تشکیل شده است، زیرا هر کدام از اقشار مختلف مردم نقش ویژه و جداگانه‌ای در پشتیبانی از دفاع مقدس بر عهده داشتند.

مسئول ستاد پشتیبانی دفاع مقدس استان قم گفت: کمیته‌های ادارات، جهاد سازندگی، نیروهای مسلح، بانوان، روحانیت، آموزش و پرورش، اصناف و هنرمندان، هشت کمیته تشکیل شده در ذیل این مجموعه است که وظیفه جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوطه و مصاحبه با افراد را در حیطه خود بر عهده دارند.

وی همچنین نقش ویژه روحانیون و ائمه جماعات در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ را مورد توجه قرار داد و گفت: روحانیون علاوه بر حضور در جبهه‌ها و تهییج مردم برای حضور پرشور و حماسی در هشت سال جنگ تحمیلی، در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ارسال به جبهه‌ها نیز نقش تاثیرگذاری داشتند.

توحیدی‌نیا در پایان خاطر نشان کرد: ستاد پشتیبانی دفاع مقدس با هدف جمع‌آوری تاریخ شفاهی و اسناد و مدارک موجود تشکیل شده تا بتوان این اسناد را حفظ و برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشت، زیرا تبیین روحیه ایثار و انفاق مردم در دوران جنگ تحمیلی برای نسل جوان و نوجوان امروز بسیار ضرورت دارد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول