اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

باید خط ولایت تعیین و تعریف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: باید خط و مسیر ولایت تعیین و تعریف شود تا مردم در این مسیر گام بردارند.

باید خط ولایت تعیین و تعریف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری شامگاه یکشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری فارس استان آذربایجان غربی با حضور در دفتر این خبرگزاری، با اشاره به مسائل سیاسی روز و مقایسه انتخابات در ایران و سایر کشورها اظهار داشت: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی احزاب و گروه‌ها نقش زیادی در این زمینه نداشتند.

وی تصریح کرد: گروه‌ها و احزاب در زمینه انتخابات به خوبی وارد عمل نشدند و تمام اینها عوامل مختلفی دارد که باید به نوبه خود مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به نقش احزاب و گروه‌ها در آمریکا افزود: در آمریکا مردم نقش زیادی در انتخابات ندارند و فقط از احزاب تبعیت می کنند و بر این اساس مردم فقط احزاب را در بحث انتخابات می‌شناسند.

موسوی‌شکوری با بیان اینکه مردم ایران مردمی ولایت‌مدار هستند، خاطر نشان کرد: مردم ایران از شخصیت‌های برجسته دینی به ویژه مقام معظم رهبری حرف‌شنوی دارند.

وی با بیان اینکه جهت‌دهی احزاب به مردم در سطح کشور پایین است، گفت: این موضوع در شهرستان‌ها شدت بیشتری به خود گرفته است.

این مسئول با تحلیل حضور مردم در انتخابات برگزار شده در روز 12 اسفند ماه اظهار داشت: دلایل حضور و انتخاب کاندیدای خاص توسط مردم به ویژه در شهرستان‌ها نیاز به بررسی بیشتری دارد و لازم است تا دید و بینش مردم تجزیه و تحلیل شود.

موسوی‌شکوری در ادامه با تبریک این پیروزی بزرگ و موفقیت افتخارآمیز به ملت ایران و نمایندگان منتخب مردم، انفعال و درماندگی استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را از برکات این حماسه عظیم اعلام کرد.

موسوی‌شکوری ادامه داد: باید میزان واقع‌بینانه بودن آرای مردم و تأثیر احساسات و عقل بر آرای مردم را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را در این زمینه مؤثر دانست و گفت: مواضع رهبری و صحبت‌های ایشان در انتخابات تعیین کننده بود و باید خط و مسیر ولایت تعیین و تعریف شود تا مردم در این مسیر حرکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه باید بر اساس نتایج این بررسی‌ها موضوعات مختلف برای چهار سال آینده مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد، تصریح کرد: در این راستا رسانه‌ها نقش محوری دارند.

موسوی‌شکوری اعلام کرد: این امر نیازمند مطالعه و بررسی تمام ابعاد قضیه است که امید می‌رود در انتخابات آینده به این موضوعات بیشتر پرداخته شود.

امام جمعه خوی اعلام کرد: مردم از روی مبانی و اندیشه اسلامی پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

امام جمعه خوی همچنین از تمام دست‌اندرکاران، عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی و نیروهای انتظامی به خاطر برگزاری سالم، قانونی و شکوهمند انتخابات قدردانی کرد و اظهار داشت: نظم و آرامش، امنیت، سلامت بی‌مانند این انتخابات این پیروزی بزرگ و حماسی را به کام ملت ایران شیرین‌تر کرد.

موسوی‌شکوری در ادامه به نقش علما و روحانیون در فعالیت‌های فرهنگی گفت: شورای فرهنگ شهرستان خوی به صورت فعال در حال برنامه‌ریزی برای شناساندن و معرفی هرچه بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی این شهر است.

وی با تأکید بر اهتمام هرچه بیشتر مسئولان ذیربط نسبت به اجرایی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، گفت: در این راستا نقش علما بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول اظهار داشت: در بسیاری از موارد دیده شده است که علما چنان کارهای فرهنگی تأثیرگذاری را انجام می‌دهند که سایر بخش‌ها با در دست داشتن و هزینه کردن اعتبارات هنگفتی چنین کار فرهنگی تأثیرگذاری را انجام نمی‌دهند.

موسوی‌شکوری سیاست‌گذاری اصولی در این زمینه را مؤثر عنوان کرد و افزود: هرچه در این زمینه سیاست‌گذاری بهتر باشد نتیجه بهتری خواهیم گرفت و در این راستا تخصیص اعتبارات بیشتر به مسائل فرهنگی نیز می‌تواند در غنابخشی به فعالیت‌های فرهنگی مؤثر باشد.

انتهای پیام/آ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول