اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان رویای شمالی‌ها/

تیم کاله فینالیست لیگ برتر والیبال ایران شد

خبرگزاری فارس: تیم کاله آمل فینالیست لیگ برتر والیبال ایران شد.

تیم کاله فینالیست لیگ برتر والیبال ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، با برگزاری سومین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور، شامگاه امروز کاله مازندران در سالن مملو از تماشاگر پیامبر اعظم (ص) به رویای شمالی‌های والیبال‌دوست پایان داد و با شکست پیکان تهران به فینال لیگ برتر والیبال ایران رسید.

سومین دیدار حساس و نزدیک مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال از ساعت 17 امروز یکشنبه کار خود را با نبرد والیبالیست‌های باتجربه کاله مازندران و پیکان تهران آغاز کرده تا تنها نماینده مازندران تکلیف دومین تیم فینالیست لیگ برتر والیبال را در این استان به سود خود رقم بزند.

بار دیگر تقابل این دو تیم پرمهره و کهکشانی کشورمان که این بار جدال‌شان برای صعود به جمع مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر بود در نوع خود جالب، تماشایی و کم‌نظیر دنبال شد و با حضور خولیو ولاسکو سرمربی تیم والیبال بزرگسالان ایران، داورزنی محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و آندره زورزی خبرنگار ویژه و تحلیلگر فدراسیون جهانی والیبال FIVB بر قوام این بازی بیش از گذشته افزوده شد.

پیکان تهران پرافتخارترین تیم والیبال قاره آسیا، ایران و نماینده آسیا در مسابقات والیبال باشگاه‌های جهان تنها در گیم نخست توانست طعم شیرین پیروزی را با امتیاز (25 بر 22) بچشد ولی کاله با حمایت بی‌امان تماشاگران آملی که همیشه نقش عمده خود در پیروزی‌های این تیم را به اثبات رساندند، گیم‌های دوم، سوم و چهارم را با ریزپوئن‌های (25 بر 23) ، (25 بر 19) و (25 بر 23) را با اقتدار از آن خود کند.  

کاله مازندران در سومین حضور خود در لیگ برتر تاکنون دو مقام سومی را در سال‌های 1388 و 1389 تجربه کرده این بار سنت انجام بازی نهایی بین تیم‌های خودروساز پیکان و سایپا را بر هم زد و با این سنت‌شکنی برای نخستین بار حریف سایپای البرز در فینال شد.

در دو بازی گذشته کاله و پیکان در آمل و تهران پیروزی‌ها بین این دو تیم تقسیم شده ولی در این دیدار کاله حضور خود در مرحله نهایی را با نتیجه 3 بر یک امضا کرد.

حدود 2 هزار و 500 والیبال دوست آملی از نزدیک این دیدار حساس و سرنوشت‌ساز را در سالن ورزشی پیامبر اعظم (ص) تماشا کردند که این مسئله و تشویق بی‌امان هواداران کاله سبب تعجب آندره زورزی خبرنگار ویژه و تحلیلگر فدراسیون جهانی والیبال FIVB شد و برای خولیو ولاسکو نیز تازگی داشت.

از سوی فدراسیون والیبال قضاوت سخت و حساس این دیدار به محمدحسین شفقی داور کارکشته بین‌المللی کشورمان به همراه علیرضا قریب سپرده شد.

سعید درخشنده عضو کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال FIVB و دبیرکل فدراسیون والیبال نیز به عنوان ناظر فدراسیون والیبال در این دیدار بوده همچنین به علت حساسیت بازی خلیل یگانه مجد نیز به عنوان ناظر ویژه سازمان لیگ شاهد نزدیک این رویارویی بود.

سایپا البرز که توانسته با دو پیروزی متوالی خانگی و خارج خانه به عنوان تیم نخست به مرحله نهایی صعود کند باید نخستین دیدار فینال را در سالن ورزشی انقلاب کرج میزبان کاله مازندران باشد.

با این شکست خارج خانه پیکان، نماینده خودروسازان پایتخت باید در دیدار رده‌بندی شهرداری ارومیه را از پیش‌رو بردارد تا به مقام سومی لیگ برتر والیبال کشورمان دست پیدا کند.

در ترکیب کاله مازندران که سرمربی‌گری آن را بهروز عطایی مربی نام آشنا و حرفه‌ای کشورمان بر عهده دارد، بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه‌ای همچون علیرضا نادی، فرهاد نظری افشار، میرسعید معروف، حمزه زرینی، عادل غلامی، شهرام محمودی، آرش صادقیانی، رضا قرا، سانجای کومار، میلاد عبادی‌پور، مهدی رنجبر، عبدالرضا علیزاده و وحید سیدعباسی حضور داشتند.

در ترکیب خودروسازان پیکان که سرمربیگری آن را پیمان اکبری به همراه اسلو بودان پرایگ جلیچ ملقب به چودا مربی تمرین‌دهنده بر عهده دارد حسام بخششی، پیمان پزشکی، داود مقبلی، محسن عندلیب، فلیپ سیز بارکا دریافت کننده ملی‌پوش فرانسوی، داود مقبلی، جوردی جنیس باربرا پاسور ملی‌پوش اسپانیایی، مجتبی میرزاخانپور، آرش کشاورزی و رضا صفایی قرار داشتند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول