اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مجلس نهم در قزوین:

اسامی مشابه نامزدها به سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد نکرد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت انتخابات استان قزوین با اشاره به برخی اظهارات نامزدهای نمایندگی مجلس نهم پیرامون اسامی مشابه در انتخابات گفت: اسامی مشابه به سلامت انتخابات سالم خدشه‌ای وارد نکرده است.

اسامی مشابه نامزدها به سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد نکرد

حجت‌الاسلام علی قابل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: انتخابات در استان قزوین به لطف الهی نسبت به همه دوره‌های گذشته، همانند سراسر کشور با استقبال قابل توجهی برگزار شد.

وی افزود: در شهر قزوین بیش از 70 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند و با احتساب مشارکت 64 درصدی میانگین کشور، این افتخار نصیب استان قزوین شد تا با مشارکت 68 درصدی واجدان شرایط، از این میانگین هم بالاتر باشند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان قزوین بیان کرد: در جریان تبلیغات انتخابات، یک سری تندروی‌ها از سوی برخی طرفداران داوطلبان انجام شد که جزو تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود ولی در روز رأی‌گیری، تخلفی که نتیجه انتخابات را مخدوش کند صورت نگرفته است.

قابل ادامه داد: در رأی‌گیری انتخابات مجلس نهم، علاوه بر حضور 15 نفر عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و نمایندگان فرمانداری، به طور متوسط 10 نفر از نمایندگان کاندیداها نیز در پای صندوق‌ها حضور داشتند و در پایان رأی‌گیری، شمارش آرا با حضور 20 تا 25 نفر انجام شده که نشان از سلامت انتخابات است.

وی تصریح کرد: دفتر نظارت انتخابات استان قزوین نیز در سراسر استان، 40 نفر بازرس ویژه داشت و تمام این موارد نشان از این مطلب دارد که انتخابات با کمترین تخلف ممکن که به اصل آن صدمه وارد نمی‌کند و به سلامت برگزار شده است.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان قزوین عنوان کرد: تنها در یک حوزه رأی‌گیری گزارشی مبنی بر وجود تخلف ارائه شده است که در حال بررسی است.

قابل خاطر نشان کرد: دلایلی مانند تأیید سلامت انتخابات توسط بازرسان، تکمیل فرم‌های تأیید سلامت انتخابات توسط نمایندگان نامزدها، گزارش تصویری و گفت‌وگو با عوامل صندوق‌های رأی‌گیری و تأیید سلامت انتخابات توسط آنها، سلامت انتخابات مجلس نهم را در استان قزوین مانند دیگر نقاط کشور نشان می‌دهد.

وی با تشکر از آحاد مردم برای لبیک گفتن به دعوت مقام معظم رهبری که شرکت در انتخابات بود، تأکید کرد: برخی نامزدها که رأی نیاورده‌اند نیز شکایت خود را اعلام کرده‌اند و این شکایت‌ها در دست بررسی است.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان قزوین پیرامون شبه‌افکنی برخی نامزدها در سلامت انتخابات با عنوان هم‌نام بودن، یادآور شد: به دلیل اینکه هم‌نام بودن برخی نامزدها مشکلی در اصل انتخابات ایجاد نکند، اقدامات مختلفی انجام شده است که دیگر طرح این مسائل قابل قبول نیست و توسط افرادی عنوان می‌شود که از نحوه برگزاری انتخابات و این اقدامات اطلاعی ندارند.

قابل ادامه داد: یک هفته پیش از آغاز تبلیغات، به تمام کاندیداها اعلام شد که در تبلیغات خود تأکید کنند که حتماً مردم، نام کامل نامزدها را به همراه کد انتخاباتی بنویسند و در تبلیغات نامزدها نیز این مهم اعلام شد که اکنون صدای ضبط شده این تأکید از جانب نامزدها نیز موجود است.

وی تشریح کرد: ناظران و نمایندگان فرماندار و هیئت اجرایی نیز آموزش‌های لازم را گذرانده و جزوه‌ای نیز در اختیار اعضای صندوق‌ها قرار گرفته که این شبهه را رفع می‌کند.

قابل اظهار کرد: طبق ماده 20 قانون انتخابات و چهار تبصره ذیل آن که دو مورد آن ویژه همین موضوع است، اگر کد کاندیدا در اسامی مشابه ذکر نشود، رأی به نام فرد مشهور خوانده می‌شود و همین رویه نیز اجرا شد.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان قزوین ادامه داد: بر اساس طرح این مسئله توسط یکی از نامزدها، چند صندوق نیز بازگشایی شد و اجرای این قانون نیز به وضوح برای همه اثبات شد.

وی تأکید کرد: تأیید نهایی انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و اظهار نظرهای منطقه‌ای جایگاه قانونی ندارد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول