اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم عنوان کرد

ضرورت نقش آفرینی روحانیت در اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: حضور روحانیت در کنار روایتگران جنگ در ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس تاثیرگذار و ضروری است.

ضرورت نقش آفرینی روحانیت در اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در دیدار با ستاد حوزوی راهیان نور اظهار داشت: این از وظایف یک نظام است که آنچه که موجب پیدایش آن نهضت و نظام شده را به روش‌های مختلف حفظ، تبلیغ و اهداف آن را برای همگان تبیین کند.

وی بیان داشت: امروز شاهدیم که دیگر نهضت‌ها با گرایش‌های مختلف در سراسر دنیا، برای معرفی خود در داخل و خارج کشورشان تلاش زیادی کرده و از همه ابزارها مانند نوشتن خاطرات و تاریخ، سرودن شعر، موسیقی، تئاتر، سینما و... به زبان‌های مختلف برای تبلیغ آن بهره می‌گیرند.

سعیدی تصریح کرد: برخی نهضت‌ها در راستای معرفی خود مانند انقلاب فرانسه حتی از تحریف و افسانه سازی در فیلم‌ها و تاریخ نیز بهره گرفته و موجب شده که گاهی افراد، مبلغ و مروج بی جیره و مواجب آنها شوند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه هیچ کدام از نهضت‌های دنیا نه اصالت و نه مانند انقلاب اسلامی ما پیامی برای جهان دارد، بیان کرد: بر ما لازم است چنین نهضت عظیمی را که با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت از جهات مختلف حفظ، تکریم و تبلیغ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد فرهنگی دفاع مقدس از ابعاد دیگر آن برجسته‌تر است و توجه و پرداختن به آن امری ضروری است.

سعیدی با بیان اینکه نباید زحمات ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مخلص خدا را نادیده گرفت، عنوان کرد: امروز حضور روحانیت در کنار روایت گران نظامی جنگ برای تبیین ارزش‌های دینی و جهاد اهمیت زیادی دارد.

تولیت آستانه مقدسه قم با تاکید بر لزوم حضور یک راوی روحانی برای پرداختن به وجوه معنوی دفاع مقدس افزود: باید با معرفی جنبه‌های اعتقادی، اخلاقی، دینی و جهادی دفاع مقدس از تبدیل شدن مناطق جنگی به پارک و گسترش گرایش مردم به خاطره گویی تنها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان به آیات جهادی قرآن کریم به عنوان یک پروژه پرداخت، گفت: تلفیق خاطره‌گویی و تبلیغ آیات و ارزش‌های جهاد توسط روحانیت در اردوهای راهیان نور، علاوه بر ایجاد جاذبه سبب انسجام روحانیان و نظامیان است. 

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول