اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان همدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: ششمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان همدان برگزار و 8 دانش‌آموز به عنوان مجمع دانش‌آموزی استان انتخاب شدند.

انتخابات مجلس دانش‌آموزی استان همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی استان همدان، ششمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در روزهای 16 و 17 اسفندماه در محل سازمان دانش‌آموزی استان همدان برگزار شد و هشت نفر از دانش‌آموزان منتخب و برگزیده استان که از لحاظ درسی و اخلاقی ممتاز هستند به عضویت مجمع شورای دانش‌آموزی استان انتخاب شدند که چهار نفر از آنها نیز راهی مجلس دانش‌آموزی کشور شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در جمع دانش‌آموزان منتخب شرکت‌کننده در انتخابات مجمع شورای دانش‌آموزی استان همدان اظهار داشت: منتخبین شما دانش‌آموزان باید نماینده خوبی برای دیگر دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی باشند و بتوانند نیازها و مشکلات دانش‌آموزان و مدارس را به خوبی در سطح کشور مطرح کنند و راهکارهایی برای حل این مشکلات بیاندیشند تا بتوانند در این عرصه مهم، مفید و تأثیرگذار باشند.

عباس حسنی‌محتشم با اشاره به تشکیل جلسه مشترک مجلس دانش‌آموزی و هیئت دولت در سال جاری با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش گفت: تشکیل این جلسه نشانه توجه ویژه مقامات کشوری به جامعه دانش‌آموزی است و دانش‌آموزان فعال عضو مجلس دانش‌آموزی در این عرصه می‌توانند بسیار تاثیرگذار و اثربخش در آینده جامعه تعلیم و تربیت کشور باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان باید تفکرمحور بوده و در عرصه جنگ نرم فعال باشند و در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی تلاش کنند و باید نقش آنها در جامعه بسیار پررنگ و تاثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: برنامه تحول بنیادین آموزش و پرورش که از سوی وزیر آموزش و پرورش در حال اجرایی شدن است مهم‌ترین سند برای تحول در آموزش و پرورش است و دانش‌آموزان در اجرای این سند، باید با مسئولان آموزش و پرورش در سطح شهرستان و استان و حتی در سطح کشور همکاری کنند.

وی با اشاره به انتخابات عالی مجلس نهم در روز 12 اسفند در سطح کشور خاطرنشان کرد: این انتخابات نشانه اوج بصیرت و آگاهی ملت ایران بود که به کشور عزیزمان اقتدار بخشید و نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب شد.

در ادامه رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان نیز بیان داشت: مجمع شورای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی فرصت بسیار خوبی برای ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزان است و تا امروز نمایندگان عضو مجمع شورا و مجلس دانش‌آموزی در سطح کشور برنامه‌ها و طرح‌های خوبی ارائه داده‌اند.

علی علیان اضافه کرد: دانش‌آموزان عضو مجمع شورا و مجلس دانش‌آموزی مشاورین مدیرکل و رؤسای آموزش و پرورش در سطح شهرستان، ناحیه و منطقه هستند، لذا باید از لحاظ اخلاقی، درسی و متانت بهترین باشند و در جلسات و همایش‌های شهرستانی، استانی و کشوری نماینده خوبی برای دانش‌آموزان استان همدان باشند.

در ادامه کارشناس برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان همدان گفت: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان در سال گذشته عملکرد خوب و فعالیت‌های مناسبی داشته‌اند.

سیدسعید وفایی افزود: طبق بخشنامه ارسالی از سازمان مرکز از هر شهرستان یک دختر و یک پسر با برگزاری انتخابات بین رؤسای شوراهای دانش‌آموزی مدارس متوسطه به سازمان استان معرفی و در نهایت با برگزاری انتخابات در استان، چهار دختر و چهار پسر به عنوان اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی استان همدان انتخاب و دو دختر و دو پسر از بین آنها به عنوان نمایندگان استان همدان در مجلس دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

پس از برگزاری انتخابات امیرحسین عسگری، سجاد سلطانی‌نژاد، سعید اکبری و میثم شیرمحمدی؛ و پرستو خزایی، گل‌نساء عزیزی، فرشته افراسیابی و سارا حیدری به عنوان اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی استان و سجاد سلطانی‌نژاد، امیرحسین عسگری، پرستو خزایی و گل‌نساء عزیزی به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان انتخاب شدند.

در انتخابات مجلس دانش‌آموزی ناظرانی از استانداری، حراست، معاونت پرورشی و امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش حضور داشتند.

انتهای پیام/خ۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول