اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی:

رسانه‌ها در عرصه سلامت تحول آفرین نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی در عرصه سلامت چندان تحول‌آفرین نیستند.

رسانه‌ها در عرصه سلامت تحول آفرین نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن اشتری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بیماران کلیوی اظهار داشت: اصحاب رسانه آن طور که باید در حوزه سلامت و بهداشت فعالیت چشمگیری ندارند لذا می‌طلبد برای انعکاس مشکلات این گروه از جامعه بیش از پیش فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های ارتباطی انجمن‌های حمایتی با اقشار مختلف جامعه، رسانه‌ها هستند به طوری که می‌طلبد برای اطلاع‌رسانی مسائل، نیازها و چالش‌های این گروه از جامعه بیش از پیش فعالیت کنند تا به تدریج خیران برای رفع مشکلات این افراد وارد گود شوند.

این مسئول با بیان اینکه مردم ما تشنه خدمت به اقشار ضعیف جامعه هستند خاطر نشان کرد: مردم شهر ما برای کمک‌رسانی به طبقه‌های پایین جامعه به ویژه بیماران علاقه دارند ولی به دلیل دسترسی نداشتن به امکانات رسانه‌ای با افراد خیر ارتباط چندانی نداریم و کسی ما را نمی‌شناسد و مشکلات بیماران ما را نمی‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه اشاره کرد و گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی با همه بیماران سطح استان ارتباط نزدیک دارد و همه آنها نسبت به تشکیل پرونده برای زیرپوشش قرار گرفتن در انجمن مبادرت کرده‌اند لذا در این منطقه افراد نیازمند عضو پیوندی زیاد هستند.

اشتری با بیان اینکه از نخستین لحظه اهدای عضو تا اتمام جراحی پیوند مسئولان انجمن در کنار بیمار هستند خاطر نشان کرد: برای اینکه عمل جراحی اهدای عضو انجام بگیرد ابتدا از فرد اهداء‌کننده، پدر و مادر یا همسر وی رضایت اخذ می‌شود و آنها به محضر برای اخذ تعهد ارجاع داده می‌شوند تا بعد از انجام دادن عمل پیوند برای بیمار و خانواده‌ٔ وی مشکل ایجاد نکند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی اظهار داشت: فرآیند اهدای عضو در استان به طور کامل تعریف شده است ولی باید جهت فرهنگ‌سازی اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی و جسد اهتمام صورت بگیرد.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول