اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 11 ماه سال جاری

10 میلیارد ریال به نیازمندان طبس پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد حضرت امام(ره) طبس گفت: در 11 ماه امسال بالغ بر 10 میلیارد ریال به هزار و 931 خانوار طبسی زیر پوشش این کمیته که مشمول دریافت مستمری هستند، پرداخت شده است.

10 میلیارد ریال به نیازمندان طبس پرداخت شد

احمد رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان طبس اخیراً به سطح سازمانی «مدیریت» ارتقاء یافته و با دو اداره در شهرهای طبس و عشق‌آباد در راستای یاری اقشار محروم و نیازمند تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان طبس در مجموع 2 هزار و 734 خانوار با جمعیت 6 هزار و 671 نفر زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) هستند که هزار و 931 خانوار آن مشمول دریافت مستمری شده و بقیه خانواده‌ها از سایر خدمات این کمیته بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس ادامه داد: طی 11 ماه سال جاری بالغ بر 10 میلیارد ریال به مشمولان دریافت مستمری زیر پوشش این کمیته، پرداخت شده است.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در قالب دو طرح «مددجویی» و «شهید رجایی» زیر پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند که طرح مددجویی ویژه خانواده‌های بی‌سرپرست، دارای سرپرست سالمند یا از کارافتاده، و بیماران زیر پوشش است که هزار و 646 خانوار با جمعیت حدود 4 هزار و 500 نفر در طبس در قالب این طرح زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند، که طی 11 ماه گذشته، 887 خانوار مستمری‌بگیر این طرح در مجموع 4 میلیارد و 721 میلیون ریال به عنوان مستمری دریافت کرده‌اند.

رفیعی اضافه کرد: طرح شهید رجایی نیز ویژه حمایت از سالمندان نیازمند دارای سن بیش از 60 سال روستایی و عشایر است که در حال حاضر هزار و 88 خانواده در شهرستان طبس با جمعیت حدود 2 هزار نفر در قالب این طرح زیر پوشش قرار دارند که در 11 ماه گذشته 5 میلیارد و 302 میلیون ریال به این خانواده‌ها پرداخت شده است.

وی از دیگر خدمات کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) برای خانواده‌های زیر پوشش به تأمین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری با پرداخت 490 میلیون ریال از سوی کمیته امداد، 66 نفر از کمک هزینه جهیزیه و ازدواج در طبس بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس گفت: از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، خدمات بسیار مؤثری به نفع نیازمندان جاری شده، که بیمه‌های تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد از جمله مهمترین این خدمات است.

وی ادامه داد: طی 11 ماه گذشته 105 نفر از زنان سرپرست خانوار در شهرستان طبس مشمول بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند و علاوه بر این 200 نفر از مجریان طرح‌های خوداشتغالی در طبس نیز از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شده‌اند که تعداد مجریان طرح‌های خوداشتغالی بیمه شده در طبس تا پایان سال جاری به 600 نفر خواهد رسید.

رفیعی هم‌چنین از پرداخت 419 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش 2 میلیارد و 983 میلیون ریال به متقاضیان در 11 ماه گذشته به وسیله کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس خبر داد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول