اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

تشکیل دبیرخانه جایزه کتاب فصل در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر فرهنگی شیراز به دلیل سابقه درخشان در دانش و کتابخوانی، ظرفیت تشکیل دبیرخانه جایزه کتاب فصل را دارد.

تشکیل دبیرخانه جایزه کتاب فصل در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهمن دری بعد از ظهر امروز در نوزدهمین دوره جایزه کتاب فصل اظهار داشت: شیراز علاوه بر پیروزی در آزمون انتخابات برای نخستین بار جایزه کتاب فصل که در 18 دوره در تهران برگزار می‌شد را برگزار و این طلسم را شکست.

این مقام فرهنگی افزود: برگزاری جایزه کتاب فصل بعد از 18 سال در شهر تهران اتفاق بسیار خوب و مطلوبی بوده که در این راستا کتاب فصل، گذرگاهی برای رسیدن به کتاب سال شده و داوری‌های صورت گرفته در راستای کتاب سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه شیراز شهر نخست ادبیات جهان است، اضافه کرد: اگر شیراز به تمدن خود افتخار می‌کند این افتخار را مدیون کتاب و کتاب‌خوانی بوده و این کتاب است که همیشه ماندگار می‌شود.

دری بیان کرد: با برگزاری جشنواره‌های متعدد و جایزه کتاب فصل، رسالت اهل قلم سنگین‌تر می‌شود.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه شناسایی و احیای ریشه‌های فرهنگی در شهر شیراز ادا شده است، گفت: امیدواریم برگزاری جایزه کتاب فصل در شهر فرهنکی شیراز نقطه عطفی در تاریخ ادبیات باشد.

محمود عالیشوندی افزود: برگزاری جایزه کتاب فصل گام کوچکی در مسیر تمرکززدایی در برنامه‌های کلان فرهنگی است.

این مقام فرهنگی اضافه کرد: توجه شاعران و نویسندگان فرامرزی به شهر شیراز مسؤلیت متولیان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند که در این راستا شاعران و فرهیختگان خارجی برای شهر شیراز ارزش بسیاری قائل هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول