اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طراحی و به‌سازی محیط شهری مشهد:

197 میلیارد ریال به به‌سازی معابر مشهد اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیر طراحی و به‌سازی محیط شهری از تفویض 197 میلیارد و 968 میلیون و 415 هزار ریال اعتبار به مناطق دوازده‌گانه جهت به‌سازی معابر خبر داد.

197 میلیارد ریال به به‌سازی معابر مشهد اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، حسین برلیانی اظهار داشت: خیابان‌های در دست اقدام در پروژه‌های به‌ساز 1 ،2 و 3 طراحی شده است که اولویت‌دار بودن آنها از سوی مناطق به ستاد اعلام و با بررسی معاونت فنی برای اجرا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر طراحی و به‌سازی محیط شهری از تفویض 197 میلیارد و 968 میلیون و 415 هزار ریال اعتبار به مناطق دوازده‌گانه برای به‌سازی معابر خبر داد و افزود: 443 هزار و 961 مترمربع از پیاده‌روهای سطـح شهر مشهد در سال 91 اجرایی می‌شود.

وی افزود: بلوارهای کلاهدوز، نبوت، طبرسی، ولایت، شهید مفتح، 22 بهمن، صبا، پیروزی، معلم و میثاق و خیابان‌های عامل، گاز و محمدآباد، محورهای اجرایی سال 90 هستند که در مساحتی بالغ بر 183 هزار و 29 مترمربع عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بلوار کلاهدوز (حدفاصل احمدآباد تا خیابان آبکوه و شهید اسفندیاری تا چهارراه ابوطالب)، بلوار معلم (حدفاصل جلال آل‌احمد تا چهارراه معلم) و بلوار پیروزی (حدفاصل میدان هاشمیه تا میدان هنرستان) در مساحت 36 هزار و 516 مترمربع امسال به بهره‌برداری رسیده است.

وی فازبندی پروژه‌ها برای تسریع در اجرا را مورد توجه قرار داد و افزود: با پایان یافتن هر مرحله فاز بعد آغاز، تا از تداخل کنده‌کاری‌ها، در عرض طولانی یک پروژه جلوگیری شود، هم‌چنین هم‌زمان تست تراکم برای زیرسازی، مقاومت مصالح و درصد ماندگاری آن نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

قائم‌مقام ستاد به‌ساز شهرداری مشهد، به‌سازی بیش از 219 هزار و 412 مترمربع از معابر سطح شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: با تحقق سند 1404، حدود 30 درصد از شهروندان سفرهای درون شهری خود را به صورت پیاده یا با دوچرخه انجام خواهند داد، از این‌رو تهیه بسترهای مناسب و نیاز به به‌سازی معابر و پیاده‌روهای شهری امری ضروری است.

برلیانی یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد را توجه به نیاز جامعه جانبازان، معلولان و نابینایان عنوان کرد و اظهار داشت: با تنظیم برنامه‌ای مدون، خدمات‌رسانی به این قشر در اولویت فعالیت‌های ستاد قرار گرفته است، بر این اساس 95 هزار و 334 متر طول، لاین بساوایی (جهت تسهیل عبور و مرور نابینایان) مورد طراحی قرار گرفته است که از این مقدار 17 هزار و 990 متر طول تاکنون اجرایی شده است.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول