اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تنها 10 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور وارداتی است / گوشت بلدرچین در سبد خانوار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تولید بسیاری از محصولات دامی به خودکفایی رسیده‌ایم و در زمینه گوشت قرمز نیز تنها 10 درصد نیاز کشور وارد می‌شود.

تنها 10 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور وارداتی است / گوشت بلدرچین در سبد خانوار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سعادت‌الله عباسی ظهر امروز در همایش ملی فن بازار بلدرچین در یزد با بیان اینکه استان یزد در تولید گوشت و تخم بلدرچین همچنین پرورش آن در کشور پیشتاز است، اظهار داشت: واحدهای تولید و پرورش بلدرچین روز به روز در این استان در حال افزایش است.

وی افزود: البته زیرساخت‌های توسعه پرورش بلدرچین در استان یزد نیز فراهم شده و حمایت‌های قابل توجهی از سوی جهاد کشاورزی در این زمینه صورت گرفته است.

عباسی، راه‌اندازی کشتارگاه تمام مکانیزه بلدرچین، ایجاد صنایع بسته‌بندی، ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی و توسعه واحدهای پرورش بلدرچین و ... از جمله اقدامات حمایتی در این راستا به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه اغلب محصولات دامی در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه تولید دامی نظیر گوشت قرمز، شیرخام، گوشت مرغ، عسل و ... به بیش از 94 درصد خودکفایی رسیده‌ایم.

عباسی عنوان کرد: در زمینه گوشت قرمز نیز،‌ پیشرفت‌ها قابل توجه است به نحوی که به رغم بروز خشکسالی در بسیاری از مناطق کشور، اکنون تنها 10 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی کشور ایران یکی از واردکنندگان بزرگ فرآورده‌های لبنی و حتی شیر بود از کشورهایی نظیر دانمارک بود، عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 10 میلیون تن فرآورده لبنی در کشور تولید می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در این زمینه نه تنها نیاز کشور تامین شده است بلکه در بسیاری از فرآورده‌ها به صادرات نیز رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت ایجاد 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور فراهم شده است، تصریح کرد: امسال یک میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، ظرفیت تولید تخم مرغ در کشور را یک میلیون تن بیان کرد و گفت: در سال جاری 700 هزار تن تخم مرغ تولید شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این همایش اظهار داشت: استان یزد سالانه 2هزار و 600 تن گوشت بلدرچین تولید می‌کند.

حسین بری ابرقویی یادآور شد: در حال حاضر 14 واحد پرورش بلدرچین در استان یزد دارای پروانه هستند و در سال آینده نیز تعداد دیگری پروانه برای پرورش بلدرچین به ویژه در شهرستان میبد صادر خواهد شد.

وی با اشاره به برخی خواص گوشت بلدرچین عنوان کرد: مصرف بلدرچین باید فرهنگ‌سازی شود و با ایجاد صنایع تکمیلی،‌ در زمینه افزایش تولید و بهبود بازار آن اقدام شود.

انتهای پیام/ش10/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول