اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد

اختصاص 30 درصد از بودجه ورزشی به ورزش روستاها

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: 30 درصد از بودجه ورزشی در استان به ورزش روستاها اختصاص دارد.

اختصاص 30 درصد از بودجه ورزشی به ورزش روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی ظهر امروز در مجمع عمومی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان زنجان اظهار کرد: هیئت‌ ورزش‌های روستایی و عشایری استان جزو هیئت‌های فعال استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سابقه برگزاری مسابقات روستایی به قبل از انقلاب برمی‌گردد، افزود: کار در ورزش روستایی و عشایری در قبل از انقلاب و همچنین اوایل انقلاب به صورت مقطعی صورت گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اختصاص 30 درصد از بودجه کشور به روستاها گفت: این بودجه در امور ورزش هم به همین نسبت اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به وسیع بودن کار هیئت‌های ورزشی فعال در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها اضافه کرد: این هیئت‌ها توان کار در روستاها را ندارند بنابراین باید هیئتی مستقل ورزش روستایی و عشایری را پیگیری کند.

رحمانی از تنزل درجه برخی فدراسیون‌ها به انجمن و همچنین ادغام در فدارسیون‌های دیگر خبر داد و گفت: یادمان باشد که کارهای انجام شده باید خروجی داشته باشد و الا دلیلی ندارد که هزینه و اعتبار به آن کارها اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمینی که در سطح کشور از جمله در استان زنجان در حال تدوین است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌های تدوین شده برای سال یک هزار و 404 کشور دولت باید کوچک سازی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: در حدود 46 درصد از مردم استان زنجان در روستاها زندگی می‌کنند که هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری باید پاسخگوی نیاز این قشر باشد.

وی با یادآوری اینکه مجمع عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در امور هر رشته ورزشی محسوب می‌شود، گفت: هر یک از اعضای مجمع هر سخن و پیشنهادی دارند باید در مجمع مطرح و از پیگیری امروز به صورت انفرادی پرهیز کنند.

رحمانی بر لزوم توجه به شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: شهرستانی که برنامه‌ها ارائه می‌دهد باید در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد.

وی بر ضرورت کمک گرفتن از مردم برای اداره ورزش به ویژه ورزش روستایی تاکید و تصریح کرد: مردم شهرستانی مانند خدابنده که در پرداخت زکات مقام نخست را دارند به طور حتم در امور ورزش هم هزینه می‌کنند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان بر ضرورت تامین امکانات ورزشی در روستاها تاکید کرد و گفت: فراهم کردن این امکانات ورزشی در روستاها مانع مهاجرت مردم به ویژه جوانان به شهرها برای ورزش کردن می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت 93 درصدی مردم روستاها در انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان باید قدر صداقت مردم را در روستاها دانسته و هر کاری می‌توانند برای حل مشکلات آنها انجام دهند.

در ادامه این جلسه معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان دنبال کردن ورزش روستایی را یک وظیفه برشمرد و گفت: باید به ورزش روستایی و عشایری توجه ویژه شود.

محبوب محمودزاده توجه به ورزش روستایی را از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: به شاخص‌های عملکرد اعلام شده این شاخص هم اضافه می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول