اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تجلیل از نخبگان و مخترعان اردبیلی

پدید‌آورندگان 17 اثر علمی و تحقیقی در اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: با هدف تجلیل از نخبگان و مخترعان دانش‌آموز استان اردبیل از پدید‌آورندگان 17 اثر علمی و اختراعی در اردبیل تجلیل شد.

پدید‌آورندگان 17 اثر علمی و تحقیقی در اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و مخترع در کانون عصمت اردبیل اظهار داشت: امتیاز بزرگی که کشورمان برای اقتدار واقعی خود به آن دست یافته است پیشرفت‌های روزافزون علمی و فناوری‌های جدید است که به نظر می‌رسد هر روز دستاوردهای جدیدی را در این عرصه شاهد و ناظر باشیم.

احمد محمود‌زاده با یادآوری اینکه نخبگان جامعه ما پیشرو در صلابت و اقتدار واقعی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: بزرگترین واهمه نظام استکباری از حرکت‌های غرور‌آفرین ایرانیان مربوط به پیشرفت‌های روز‌افزونی‌ است که جوانان و آینده‌سازان این کشور به آن دست زده‌اند.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مبدأ و بنیانگذار حرکت‌های سرنوشت‌ساز و موثر در حوزه علم و تربیت مخترعان و مبتکران یاد کرد و افزود: اگر آموزش و پرورش بتواند با تکیه بر نظام تحولی خود دانش‌آموز مستعد و خود‌باور تربیت کند به یقین آینده کشور از لحاظ علمی تضمین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بنای امروز را زمینه‌ساز افتخار و غرور فردا توصیف کرد و یادآور شد: بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی کار‌آمد و خلاقی است که می‌تواند استقلال علمی و همه‌جانبه یک کشور را زمینه‌ساز شده و یا به حرکت صعودی یک ملت کمک کند.

محمود‌زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های نظام تحولی آموزش و پرورش در کشف استعدادها و توجه به نخبه‌پروری و اعتلای فناوری‌های جدید، بیان داشت: در نظام تحولی آموزش و پرورش که در شش سال آینده به تدریج زمینه اجرایی پیدا می‌کند به سه حوزه باروری استعداد دانش‌آموزان، حرکت علمی و تکیه بر فناوری‌های جدید تاکید شده تا خروجی آموزش و پرورش به نیروی انسانی مبتکر و خلاق مبدل شود.

این مسئول ادامه داد: با این حرکت‌ها در افق 1404 می‌توان ادعا کرد که ایران در حوزه علم، اختراع و ابتکار سر‌آمد کشورهای منطقه و یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود با قدردانی از معلمان و مربیان دلسوز در تربیت دانش‌آموزان نخبه و استعداد‌یابی آنها اظهار داشت: به جشنواره علمی، مهارتی و اختراعی آموزش و پرورش 450 اثر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه ارسال شده بود که 17 اثر به عنوان آثار برتر به جشنواره علمی کشوری راه یافته و در رقابت استانی برگزیده شدند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول