اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

صادرات سالانه 31 میلیون دلار فرش در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: سالانه به ارزش بیش از 31 میلیون دلار فرش از آذربایجان غربی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

صادرات سالانه 31 میلیون دلار فرش در آذربایجان غربی

خلیل نوری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هر سال با اهتمام مسئولان و همکاری هنرمندان این صنعت به میزان قابل توجهی فرش از این استان به مناطق مختلف دنیا صادر می‌گردد که این امر نشان‌دهنده جایگاه برجسته صنعت فرش استان است.

وی تصریح کرد: سالانه از سراسر کشور در مجموع به ارزش بیش از 556 میلیون دلار فرش به نقاط مختلف دنیا صادر شده است که بیش از پنج درصد صادرات فرش کشور توسط آذربایجان غربی انجام می‌گیرد لذا آمار مذکور بیانگر این مطلب است باید برای معرفی صنعت فرش استان به جهانیان تلاش کنیم تا در بازارهای بیشتری فرش ما برای فروش عرضه گردد پس برای عملیاتی کردن این موضوع باید همکاری دو‌جانبه‌ای آغاز شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان تولید فرش سراسر کشور در مجموع بیش از چهار میلیون و 729 هزار مترمربع است که در آذربایجان غربی سالانه حدود 424 هزار مترمربع فرش بافته می‌شود به عبارت دیگر پنج درصد فرش تولیدی کشور به دست هنرمندان استان ما بافته شده و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌گردد.

نوری ادامه داد: در سراسر کشور حدود یک میلیون و 170 هزار نفر به فرش‌بافی مشغول هستند و در استان ما نیز بیش از 105 هزار و 200 نفر به این حرفه مشغول می‌باشند اکثریت این افراد به عنوان شغل اصلی به فرشبافی مشغول شده‌اند و عده دیگر نیز به صورت فصلی در ایام مختلف سال به این فعالیت روی می‌آورند به طوری که پنج درصد اشتغال صنعت فرش کشور در آذربایجان غربی ایجاد شده است.

مدیر گروه فرش سازمان بازرگانی آذربایجان غربی به پرداخت سهام عدالت در طول سال گذشته به فرشبافان استان اشاره کرد و گفت: در  مناطق مختلف آذربایجان غربی حدود 17 هزار و 580 نفر به دلیل فعالیت در شغل بافندگی از سهام عدالت بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول