اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا:

الگوسازی در زمینه نیکوکاری به پیشرفت کشور کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا الگوسازی در زمینه نیکوکاری را باعث پیشرفت کشور دانست.

الگوسازی در زمینه نیکوکاری به پیشرفت کشور کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، علی‌اصغر رجبی ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بویین‌زهرا اظهار کرد: سنت حسنه اطعام و اکرام نیازمندان از جمله سنت‌های قدیمی و رایج در دین مبین اسلام است که از ائمه اطهار و همچنین بزرگان دینی به ارث رسیده است.

وی افزود: احسان و انفاق جزو آن دسته از صفاتی هستند که فقط در بذل اموال خلاصه نمی‌شوند بلکه شامل گذشتن از تمام نعمت‌های مادی و معنوی نیز می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا ادامه داد: از آن جایی که بشر دوست دارد به هر شکل ممکن برای خود در جامعه احترام کسب کند و از جایگاه و اعتبار اجتماعی خاص و درخور توجهی برخوردار شود و هم به سبب گرایش طبیعی به کمال و دوری از نقص، احسان را راهی به سوی کمال و دوری از نقص بر می‌شمارد، به احسان و نیکوکاری و کارهای پسندیده رو می‌آورد.

رجبی تصریح کرد: ترویج فرهنگ احسان و توجه به منبع درآمد و مورد مصرف آن و همچنین ترغیب و تشویق مسلمانان به این امر، رهاوردهای بسیار مثبتی برای جامعه ما دارد که راهکارهای صحیح و اصولی و اهتمام ویژه متمکنان را می‌طلبد.

وی همچنین اضافه کرد: الگوسازی در این زمینه حرکت مهمی در پیشرفت کشور است و مسئولان و رؤسای نهادها ضروری است که با تمام قوا به این امر اساسی اهتمام جدی بورزند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا ادامه داد: جامعه امروز در حال شتاب و تحرک به سوی رفاه و زندگی بهتر است و در این مسیر باید با تلاش و کوشش مضاعف به رشد و توسعه اقتصادی خود کمک کنیم.

رجبی خاطر نشان کرد: ساخت منازل برای اقشار محروم جامعه، مدارس، درمانگاه‌ها و مؤسساتی برای نگهداری سالخوردگان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق حساب‌های بانکی در سطح ملی، برگزاری جشن‌های نیکوکاری برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت هنگام نوروز و همچنین پیش از آغاز مدارس و یا برگزاری جشن ازدواج برای صدها و حتی هزاران جوان کم درآمد در طول سال از نمونه‌های جا افتاده و همچنین متواتر رویکرد جدید برای نیکوکاری است.

وی اضافه کرد: این نوع همیاری‌ها به همراه فعالیت‌های دیگر که در طول دوران پس از سقوط رژیم شاهنشاهی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور صورت گرفته است، همگی برخواسته از انگیزه‌های دینی و ارزش‌های والای معرفتی است که خداوند متعال در قرآن کریم ما را به انجام آنها سفارش کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین‌زهرا تشریح کرد: امام خمینی (ره) با یک تفکر اساسی دستور تأسیس شکل‌گیری کمیته امداد مستضعفان را صادر کردند، زیرا قبل از انقلاب شاهد بودیم که اقشار مستمند و محرومان در جامعه مشقت، رنج و سختی‌های فراوانی را متحمل می‌شدند، اما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی روحانیون، مجتهدین و همچنین وعاظ با برشمردن ثمرات و فواید کمک و دستگیری از همنوعان، مردم را به زکات و پرداخت صدقه تشویق می‌کردند.

رجبی در پایان اظهار امیدواری کرد که رفع فقر و جلوگیری از گسترش آن باید سرلوحه اقدامات مسئولان در سراسر کشور قرار گیرد و مردم نیز باید با همدلی و احسان بیشتر در راستای برابری و عدالت بیشتر در جامعه تلاش کنند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول