اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت جشن نیکوکاری

چادرهای احسان و نیکوکاری در فردوس برپا شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس گفت: چادرهای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری در 18 اسفندماه جاری در سطح شهرستان فردوس برپا شده است.

چادرهای احسان و نیکوکاری در فردوس برپا شد

علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: از صبح روز گذشته کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس با صدور اطلاعیه، نصب بنر و پارچه نوشته و برپا کردن چادر و راه‌اندازی پایگاه‌های سیار برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم شهرستان در هفته احسان و نیکوکاری تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری هر سال هم‌زمان با 18 اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس نیز در برگزاری هر چه بهتر این جشن برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان نیازمند در سطح شهرستان فردوس تاکنون تلاش و همکاری خوبی داشته و دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس با گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمایش امام راحل یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس افتخار دارد که با اطمینان به امانت‌داری از هدایای شما، آنها را به دست محرومین و ایتام و نیازمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی برساند.

پاکدل پرداخت هزینه‌های عمرانی شامل تعمیرات کلی و جزئی به تعداد 60 خانوار به مبلغ 940 میلیون ریال، پرداخت وام کارگشایی 5 میلیون ریالی به تعداد 400 نفر به مبلغ 2 میلیارد و 413 میلیون ریال، برخورداری از معافیت انشعاب آب، برق، گاز و سربازی به تعداد 260 خانوار به ارزش 520 میلیون ریال، پرداخت سرانه بیمه تأمین اجتماعی و بیمه اجتماعی روستاییان به تعداد 125 خانوار را از هزینه‌ها و کمک‌های عمرانی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس برشمرد.

وی افزود: در جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط این نهاد در طرح اکرام 890 میلیون ریال به 104 نفر ایتام در فردوس اختصاص یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس مشارکت‌های مردمی نظیر عقیقه و سایر نذور به مبلغ 450 میلیون ریال در طرح‌های اکرام و اطعام نیازمندان برشمرد و افزود: در طرح برکت و مفتاح‌الجنة، محسنین و شفا به مبلغ 66 میلیون ریال، زکات 636 میلیون و 400 هزار ریال، صدقات به مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

پاکدل سایر نذورات را شامل فطریه، کفاره، کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، جهیزیه، جشن عاطفه‌ها، عید قربان را در مجموع 10 میلیارد و 430 میلیون ریال برشمرد و گفت: در بخش خدمات انجام شده توسط این نهاد حمایتی در سال 1390 مبلغ 63 میلیارد و 999 میلیون ریال مستمری به تعداد 2 هزار 995 نفر پرداخت شده است.

وی پرداخت کمک‌های موردی به مبلغ 950 میلیون ریال به افراد نیازمند غیر تحت حمایت و هم‌چنین زیر پوشش کمیته امداد در فردوس به تعداد یک‌ هزار و 750 نفر، پرداخت جهیزیه و هدیه ازدواج به تعداد 50 نفر به مبلغ 500 میلیون ریال، خرید لوازم گرمایشی و سرمایشی و کمک هزینه گازکشی به تعداد 250 نفر به مبلغ 350 میلیون ریال، پرداخت هزینه‌های درمانی شامل هزینه بستری در بیمارستان، دارو، فرانشیز، کالای بهداشتی، دندانپزشکی، لوازم پزشکی، هزینه نگه‌داری سالمندان در منزل به تعداد یک ‌هزار و 200 نفر به مبلغ 550 میلیون ریال را از دیگر خدمات انجام شده این نهاد در سال جاری در شهرستان فردوس برشمرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس گفت: بررسی نامه‌های ریاست جمهوری و سایر تقاضاهای مردمی به تعداد 3 هزار و 457 فقره نیز از خدمات انجام شده کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح تغذیه کودکان زیر 6 سال به تعداد 170 نفر به مبلغ 408 میلیون ریال به کودکان نیازمند پرداخت شده، افزود: در طرح ایجاد اشتغال شامل خوداشتغالی و مشاغل خانگی به تعداد 475 نفر با پرداخت مبلغ 840 میلیون ریال، تسهیلات امدادی و پرداخت 15 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فردوس پرداخت شده است.

پاکدل تولید فرش دست‌باف با اشاره به اشتغال 55 بافنده به متراژ 165 مترمربع به ارزش 253 میلیون ریال افزود: در راستای خودکفا شدن مددجویان تعداد 110 خانوار از حمایت دائمی کمیته امداد خارج شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد شامل هزینه تحصیل، اردو، پوشاک و کتاب‌های درسی به تعداد 450 نفر به مبلغ 423 میلیون ریال برشمرد.

پاکدل یادآور شد: کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس در روز 18 اسفندماه با شعار سیره نبوی احسان علوی و جهاد اقتصادی در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن جشن احسان و نیکوکاری تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول