اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی جیرفت خبر داد

گسترش طرح توانبخشی در مناطق روستایی بخش بلوک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی بخش بلوک از توابع شهرستان جیرفت در سال آینده گسترش و توسعه می‌یابد.

گسترش طرح توانبخشی در مناطق روستایی بخش بلوک

محمد رضانژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی بخش بلوک شهرستان جیرفت در سال آینده گسترش و توسعه می‌یابد.

وی تصریح کرد: تعریف توانبخشی مبتنی بر جامعه عبارت از فرآیندی برای استقلال فرد معلول، خانواده، جامعه محلی و نظام بهداشت و درمان آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های محیطی و محلی است.

وی با بیان اهداف توانبخشی مبتنی بر جامعه خاطرنشان کرد: تغییر نگرش فرد معلول و جامعه نسبت به توانمندی‌های افراد معلول و دستیابی فرد معلول به استقلال فردی و اجتماعی از جمله این اهداف هستند.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: از دیگر اهداف این طرح ارتقای سطح آموزشی برای افرادی که با معلول سروکار دارند، است.

وی افزود: تدارک خدمات بهداشتی مناسب برای افراد معلول و ایجاد فرصت‌های برابر برای افراد معلول مانند افراد سالم نیز از اهداف این طرح است.

رضانژاد تأکید کرد: توجه ویژه به آموزش و اشتغال افراد معلول و پیشگیری از معلولیت‌ها از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه شش‌گانه است، گفت: این خدمات شامل آموزش در خانواده، آموزش خارج از خانواده و ارجاع به سطوح بالاتر هستند.

رضانژاد خاطرنشان کرد: تأمین وسایل کمک توانبخشی، کاریابی و اشتغال و حمایت‌های اجتماعی نیز از دیگر خدمات در این زمینه هستند.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت یادآور شد: در مجموع هدف این طرح کمک به استقلال افراد معلول با تأکید بر امکانات محیطی و استفاده از ظرفیت‌های محلی و اجتماع و خانواده برای رسیدن به استقلال فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه فرزند پروری در جیرفت خاطرنشان کرد: این کارگاه با حضور مجتبی شجاعی از کارشناسان حوزه معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول