اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس مطرح شد

هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان غربی مشکل بودجه دارد

خبرگزاری فارس: نائب رئیس هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان غربی گفت: ورزشکاران نابینای این هیئت ورزشی با مشکلات بودجه‌ای دست به گریبان هستند.

هیئت ورزشی نابینایان آذربایجان غربی مشکل بودجه دارد

فرناز پیدایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ورزشکاران این هیئت با مشکلات متعددی رو به رو هستند ولی مهم‌ترین آن مسائل مالی و بودجه‌‌‌ای است ولی امیدوار هستیم سال آینده از هر جهت سال خوب و پرباری برای ورزش‌کاران این هیئت باشد.

وی گفت: نابینایان و کم‌بینایان در دو رشته ورزشی شامل شنا و گلبال فعالیت می‌کنند به طوری که تاکنون نیز استعدادهای کم‌نظیری در استان پرورش یافته‌اند به عنوان مثال در رشته شنا خانم آیدا مجد آبادی رکورد شنای نابینایان کشور در دست دارد از طرف دیگر امسال دو نفر از بانوان ورزشکار به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند ولی بنا به دلایل شخصی از شرکت در اردو خودداری کردند.

این مسئول با بیان اینکه در طول دو سال برای برگزاری لیگ دسته یک گلبال، آذربایجان غربی میزبان شده است بیان کرد: امسال نیز بنا بر این بود این استان میزبان این سری از مسابقات گردد ولی یک روز باقی مانده به ورود یافتن تیم‌ها به اردو، فدراسیون بنا به دلایل نامعلوم برگزاری مسابقات را کان لم یکن اعلام کرد.

پیدایی ادامه داد: اسفند ماه امسال مسابقات برگزار شد ولی با توجه به اینکه در اثر لغو برگزاری مسابقه به میزبانی آذربایجان غربی هیئت از نظر مالی متضرر شد و فدراسیون هم در مقام جبران این خسارات بر نیامد در مسابقات اسفند ماه برای اعلام اعتراض خود شرکت نکردیم حتی دو تیم تهران نیز شرکت نکرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های این هیئت ورزشی جذب نابینایان و کم‌بینایان به فعالیت‌های ورزشی است زیرا هم‌اکنون آن طور که شایسته است بین خانواده‌ها فرهنگ ورزش کردن نابینایان و کم‌بینایان نهادینه نشده است و آنها هم‌چنان از فرستادن فرزندان خود به این قبیل اماکن احساس نگرانی می‌کنند که این مسئله در کنار مشکلات مالی یکی از مهم‌ترین چالش‌های هیئت است.

این مسئول یکی از برنامه‌هاس سال آینده همکاری با سازمان بهزیستی و آموزش پرورش استثنائی استان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود چنانچه تعامل مضاعف با این دو نهاد حمایتی و پرورشی برقرار گردد افراد بیشتری از این قشر زیرپوشش اقدامات و برنامه‌های هیئت قرار دهیم لذا در سال آینده این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های سال آینده توجه ویژه به ورزش بانوان ذکر کرد و اظهار داشت: باید بیش از بیش به موضوع ورزش بانوان و جلب آنها به این قبیل فعالیت‌ها تلاش صورت بگیرد چرا که بانوان در صورتی برای پرورش نسل سالم موفق خواهند بود که خود در صحت و سلامت کامل یا حداقل نسبی به سر ببرند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول