اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد

راه‌اندازی 22 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 22 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 22 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر با بیان اینکه 18 درصد شاخص‌های فرهنگی در برنامه‌های استانداری‌ها تعیین شده، بیان داشت: یکی از این کارهای فرهنگی، توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی با اعلام اینکه توسط نمایندگان مجلس تصویب شد تا پایان برنامه پنجم توسعه در یک چهارم مساجد کشور کانون‌های فرهنگی و هنری ایجاد شود، اظهار داشت: باید تا پایان برنامه پنجم حدود 80 هزار مسجد ایجاد شود و با این وجود 20 تا 22 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود.

ارباب سلیمانی با تاکید اینکه دشمنان در رادیو آمریکا اعلام کردند که در اجرای اهداف‌شان در ایران اسلامی با سه مانع بزرگ مواجهند، گفت: روحانیت و در راس آن مقام معظم رهبری، نیروی مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تحلیل‌های غربی موانع بزرگ آمریکا در ایران هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیانات امام راحل اشاره کرد و گفت: آن امام بزرگ می‌فرمایند:« هر موقع دیدید دشمنان از شما تعریف می‌کنند از خودتان بترسید ولی موقعی که دشمنان از شما هراسانند بدانید کار را درست انجام داده‌اید».

* جوان‌ترین نماینده مجلس نهم، مدیرمسئول کانون فرهنگی هرمزگان است

ارباب سلیمانی با اعلام اینکه جوان‌ترین نماینده مجلس نهم در کشور از کانون فرهنگی هنری مساجد به بهارستان معرفی شد، خاطرنشان کرد: جوان‌ترین نماینده مجلس نهم شورای اسلامی 30 ساله از استان هرمزگان است که بالاترین رای را در این استان از آن خود کرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: این نماینده مردم مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصار ولایت بوده که دو سال گذشته در مراسم افتتاح کانون‌شان حضور داشتم.

وی با بیان اینکه دشمنان از مساجد سیلی خورده‌اند و با تمام وجود برای از بین بردن آن تلاش دارند، متذکر شد: همه باید برای احیا و ارتقای جایگاه واقعی فرهنگی و مذهبی مساجد که می‌توانند بالاترین تاثیر مثبت را در جامعه داشته باشند تلاش کنیم، زیرا اگر مساجدمان قوی باشند در جبهه نابرابر تهاجم فرهنگی پیروزیم ولی اگر این مکان ضعیف باشد آسیب جدی و جبران‌ناپذیری خواهیم خورد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول