اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر و کارگردان تئاتر:

تئاتر در آموزش و پرورش نهادینه شود

خبرگزاری فارس: بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: اگر تئاتر در مدارس ما نهادینه شود، به تئاتر دانشجویی و تئاتر بزرگ‌سال هم سود می‎رساند.

تئاتر در آموزش و پرورش نهادینه شود

فهیمه قانع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تئاتر خلّاق، نمایشی تربیتی است که در سال‎های اخیر بیشتر شناخته شده و به آن رو آورده شده است، اما با این حال در بدنه اصلی آموزش کودکان و نوجوانان، یعنی در آموزش و پرورش حضور جدی ندارد.

وی افزود: وجود تئاتر در مدارس دولتی تنها به برگزاری جشنواره‎های چند روزه یا مسابقه ختم شده است، اما در بخش‎های خصوصی، مهدهای‌کودک و بعضی از مدارس غیردولتی با همه مشکلاتی که دارند به این نمایش به طور نسبی اقبال نشان داده‎اند.

بازیگر و کارگردان تئاتر در ادامه بیان داشت: اگر تئاتر در مدارس ما نهادینه شود، همان‌طور که به سالم‎سازی اجتماع و پرورش توانایی‌ها کمک می‌شود به تئاتر دانشجویی و تئاتر بزرگ‌سال هم سود می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه آموزش تئاتر و هنرهای نمایشی باید از دوران مهدکودک آغاز شود، گفت: اگر همه کودکان در کلاس‎های نمایش خلاق، که در تمام طول سال به طور منظم برگزار می‎شود، زیر نظر مربیان دوره دیده شرکت کنند، به طور حتم تئاتریست‎های آینده وضعیت متفاوتی دارند.

قانع ادامه داد: به عقیده من در دورهای تئاتری مثل کودکی، نوجوانی، دانشجویی و بزرگ‌سالی پیوستگی وجود ندارد، به عنوان مثال چند نفر از دوره‌های تئاتر کودکی و نوجوانی به مرحله بزرگ‌سالی می‎روند و تئاتر را به طور جدی دنبال می‎کنند.

وی در مورد کم‌رنگ بودن نقش خانم‎ها در عرصه کارگردانی در استان تصریح کرد: بانوان کارگردان هر گاه پا به عرصه هنر نمایش گذاشتند، موفق بوده‎اند، ولی امروزه در استان حضور خانم‌ها در عرصه کارگردانی کم‌رنگ شده است.

این کارگردان تئاتر در مورد ویژگی‎های آثار ارزشی و شاخص تأکید کرد: یک کار خوب دارای ویژگی‌هایی است و بسیاری از آثار تا مرحله بازبینی دارای ضعف‎هایی هستند که کارگردانان باید با مشورت و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید فن ضعف‎های خود را بپوشانند و به خلاقیت‎های بیشتری دست بزنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول