اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

صلابت حضور مردم دشمن را وادار به تغییر موضع کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: غربی‌ها به یک‌باره از حمله نظامی به مذاکره تغییر موضع دادند که این از اثرات حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات 12 اسفند است.

صلابت حضور مردم دشمن را وادار به تغییر موضع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم غفلت بر ما حاکم نشود و خود را با یاد و ذکر خداوند متعال از گناهان و لغزش‌ها مصون نگه داریم.

وی در ادامه تفسیر سوره مبارکه حجرات از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته، اضافه کرد: در این سوره مبارکه نکات بسیار مهم و کلیدی در رابطه با ضرورت تبعیت از رهبر و ولی‌فقیه در جامعه اسلامی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

نکونام ادامه داد: خداوند در این آیات سوره مبارکه حجرات در خطاب به مومنان می‎فرماید که از پیامبر خود اطاعت و تبعیت کنید و انتظار نداشته باشید که او از شما اطاعت کند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خداوند همه انسان‌ها را مومن آفریده و نه تنها ایمان را در درون انسان‌ها قرار داده بلکه کفر و عصیان و فسق را برای آن‌ها مکروه شمرده بنابراین کسی که به گناه و خطا رود به دلیل غفلت و جهل او است و ربطی به آفرینش انسان ندارد.

نکونام اطاعت از رهبر را موجب رستگاری جامعه اسلامی دانست و گفت: لازمه کسی که مومن شد و در مسیر الهی قرار گرفت و به ایمان روی آورد، اطاعت از پیامبر(ص)، امام معصوم(ع) و ولی‌فقیه است.

وی افزود: تنها در این صورت است که جامعه رشد می کند و افراد به سمت رستگاری هدایت و رهنمون می‌شوند.

نکونام در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد شهید در تاریخ 22 اسفند سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: فلسفه تاسیس این بنیاد، خدمت به خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگران و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: کلیت نظام اسلامی و همه آحاد جامعه مکلفند یاد و رسالت شهدای کشور را زنده نگه دارند.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها به بمب‌گذاری منافقین در محل نماز جمعه تهران در 24 اسفند 1363 اشاره کرد و افزود: دشمن به خیال خام خود قصد داشت با بمب‌گذاری در نماز جمعه این سنت الهی را تعطیل کند اما مردم با استقامت و پایداری خود نگذاشتند به نماز آسیب برسد و صف‌های نماز جمعه را شکل دادند و نماز برگزار شد.

وی 12 اسفند و انتخابات مجلس شورای اسلامی را از دیگر عرصه‌های مقاومت و ایستادگی مردم کشور عنوان کرد و گفت: مواضع دشمن بعد از انتخابات 12 اسفند تغییر قابل توجهی داشت و غربی‌ها به یک‌باره از حمله نظامی به مذاکره تغییر موضع دادند که این از اثرات حضور پرشور و حماسی مردم در این عرصه بود.

نکونام تصریح کرد: تا وقتی پیوند مردم با امام و رهبرشان برقرار باشد، اسلام و قرآن زنده است و نظام اسلامی با اقتدار به حیات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول