اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خوزستان:

مسجد کانون بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مساجد را کانون بیداری اسلامی عنوان نمود و بر توسعه و تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد.

مسجد کانون بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید لطف الله سپهر ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان، اظهار داشت: نقش مساجد از صدر اسلام تاکنون بر کسی پوشیده نیست اما امروز مساجد باب جدیدی از فعالیت‌ها و رویداد‌ها را به روی مردم گشوده‌ است.

وی افزود: پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر تعداد مساجد در کشورهای غربی و آمریکایی یک‌هزار و ۲۹ باب بود این در حالی که پس از وقوع حادثه این تعداد به ۲هزار و ۱۰۶ باب مسجد افزایش یافت که این تاثیرگذاری مساجد در دنیا وظیفه و رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

سپهر ادامه داد: واکسینه کردن جوانان در حوزه دینی و اعتقادی به ویژه در مورد پاسخگویی به شبهاتی که در جامعه به جوانان القا می‌شود، بر عهده مساجد است.

وی با اشاره به اینکه عترت و قرآن دو گوهر جدانشدنی هستند، گفت: رسالت ما در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد، ایجاد انس بین جوانان و قرآن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر به کار بردن سلیقه فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: این کانون‌ها باید محلی برای تربیت جوانان هنرمند در زمینه‌های تئا‌تر، موسیقی، شعر و هنرهای تجسمی باشند.

وی با تاکید بر اهتمام ورزیدن به کیفیت فعالیت‌ها و ارتقای مسائل مذهبی و قرآنی در برنامه‌های مساجد گفت: در برخی مساجد کارهای فرهنگی و هنری پردازش می‌شود اما مسائل قرآنی نادیده گرفته می‌شود.

سپهر با تاکید بر اینکه سال آینده باید تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به یک‌هزار کانون و تعداد موسسه‌های قرآنی به ۲۰۰ موسسه افزایش یابد، بیان کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان طی دو سال اخیر از ۳۱۲ به ۷۰۰ کانون افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سالانه باید نمایشگاهی از فعالیت‌های کانون های مساجد در شهرستان‌ها برگزار شود.

سپهر با تاکید بر اینکه باید در هر مسجدی یک کانون فرهنگی و هنری و یک موسسه قرآنی تاسیس و راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: شهرستان هایی که زیر ۲۰کانون فرهنگی و هنری و کمتر از سه موسسه قرآنی داشته باشند در ارزشیابی آنها تاثیر منفی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: دولت، دولت مساجد و امور قرآنی است و باید از این زمینه استفاده مطلوب کرد و نیز از تسهیلات موجود برای رشد روحیه معنوی و قرآنی و دینی استفاده کرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول