اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی:

مسجد محل تربیت انسان‌های وارسته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسجد محل مناسبی برای تربیت دادن انسان‌های وارسته و فرهیخته محسوب می‌شود.

مسجد محل تربیت انسان‌های وارسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: نباید از نقش بی‌بدیل مساجد در تربیت نسل جدید غفلت کرد چرا که برای هدایت انسان‌ها و سوق دادن آنها به سمت و سوی زندگی متعالی محمل مناسبی است.

وی تصریح کرد: مساجد در سالیان دور کاربردهای بسیار زیاد و متنوعی داشتند به طوری که مکانی برای گردهمایی مسلمانان و تصمیم گرفتن برای امور مهم جامعه اسلامی بود از این رو نخستین حرکت‌های انقلابی در سال 57 نیز از مساجد آغاز شد که همه این موارد در تاریخ اسلام و کشور ما ثبت و ضبط شده است.

این مسئول با بیان اینکه مساجد کارکرد صرف مذهبی ندارند بیان کرد: امروزه مساجد و تکایا بیشتر برای برپایی هیئت‌های عزاداری، سوگواری و ... استفاده می‌گردد در حالی که باید از طریق اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی توأم با موازین اسلامی نهایت استفاده از این اماکن مقدس به عمل آورد چه بسا در این میان جوانان بیش از پیش به اسلام ناب روی آورند.

وی با بیان اینکه در تاریخ و فرهنگ کشور ما مساجد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند ادامه داد: مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و این قبیل اماکن مذهبی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند همچنین در طول هشت سال جنگ تحمیلی گروه‌های امدادیَ، پشتیبانی و تدارکات نیز در مساجد دور هم جمع می‌شدند برای کمک‌رسانی به رزمندگان اسلام در جبهه‌ها تلاش می‌کردند.

کریمی اقدامات کانون فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی جهت جامه عمل پوشاندن به آموزه‌های دینی و جذب جوانان به این دین مبین قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در این ارتباط با اجرای برنامه‌های آموزشی، اجتماعی، هنری و ... عملکرد خوبی داشته است ولی می‌طلبد همچنان برای رونق دادن به فعالیت‌های خود تلاش کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به احداث ساختمان جدید کانون فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: در خیابان برق ارومیه ملکی به مساحت یک هزار مترمربع برای اجرای این پروژه عمرانی در نظر گرفته‌ایم و تفاهمنامه‌ای نیز در این راستا با سازمان مسکن و شهرسازی استان منعقد شده است.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول