اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

توسعه آبیاری تحت فشار با جدیت دنبال شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه آبیاری تحت فشار به دلیل محدودیت منابع آبی توسط مسئولان امر باید با جدیت دنبال شود.

توسعه آبیاری تحت فشار با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در مراسم غرس نهال در جوار مزار شهدا اظهار داشت: منابع طبیعی امانتی است در اختیار ما که باید به درستی از آن محافظت کرده و به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در تداوم حیات انسان‌ها و عزم ملی برای حفظ و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی به خصوص در استان گفت: توسعه آبیاری تحت فشار بارانی و قطره‌ای با توجه به محدودیت منابع آبی و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای استان، توسعه بخش کشاورزی که به‌عنوان تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه است، یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی دستگاه‌های متولی در حفظ و توسعه منابع طبیعی تجدیدشونده به شمار می‌آید.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به جایگاه و اهمیت منابع طبیعی در فرهنگ اسلامی اظهار داشت: در دین مقدس اسلام، حفظ، نگهداری و توسعه فضاهای سبز به اندازه‌ای اهمیت دارد که آن را در ردیف عبادات برشمرده‌اند و انقلاب اسلامی از بدو تاسیس در کشور با توجه به مسائل و مشکلات به وجود آمده توسط دشمنان انقلاب در تمام این سال‌ها توسعه و حفظ منابع طبیعی را به صورت جدی دنبال کرده و کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری نشانگر اهمیت این موضوع در ایران اسلامی بود.

وی افزود: در کنار توسعه صنایع و کارخانجات بزرگ در استان، توسعه و حفاظت از منابع طبیعی برای سالم‌سازی حیات انسانی در جامعه نیز به صورت کامل مورد توجه قرار داشته و سعی بر این است توسعه منابع طبیعی در جامعه بر اساس برنامه‌های طراحی شده در این زمینه به صورت مستمر تداوم یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از نهادهای متولی توسعه و حفاظت از منابع طبیعی حمایت‌های لازم صورت گرفته و سعی در فراگیری آن داریم.

بیگی در بخش دیگری از سخنان خود، انقلاب اسلامی را به نهالی تنومند تشبیه کرد و گفت: این نهال 33 سال پیش توسط بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی غرس شده که امروز شاهد شکوفایی و سربلندی جهان اسلام آن هستیم و ملت ستمدیده کشورهای اسلامی به تبعیت از ایران اسلامی دولت‌های سرسپرده خود را یکی پس از دیگری به زیر می‌کشند و حکومت اسلامی و مردمی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول