اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91

850 هکتار از اراضی فارسان آبیاری قطره‌ای می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فارسان گفت: در سال 91 افزون بر 850 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری قطره‌ای تجهیز می‎شود.

850 هکتار از اراضی فارسان آبیاری قطره‌ای می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابراهیم شیرانی بعدازظهر امروز در دیدار با کشاورزان این شهرستان، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته در سال جاری حدود 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفت.

وی افزود: با احتساب طرح عمومی میانرود بیش از 500 هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان فارسان اجرا شده است.

شیرانی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش چهار برابری مصوبه اجرای آبیاری تحت فشار در سال 91 پیش‌بینی می‌شود برای بیش از یک هزار نفر بهبود اشتغال فراهم شود.

مدیرجهاد کشاورزی فارسان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم در وزارت کشاورزی اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار است، گفت: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در عملکرد کشاورزی بسیار اثرگذار است و با برآوردهای انجام شده، حداقل 50 درصد کاهش مصرف آب و 30 درصد افزایش تولید را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: آن دسته از کشاورزانی که در اجرای این طرح‌ها پیشرو بوده‌اند، اگر از نظر کیفیت لوازم دچار مشکل شده باشند از طرف دولت حمایت می‌شوند.

شیرانی آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: این مهم با جدیت و سرعت در نهبندان پیگیری می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فارسان با بیان اینکه با اجرای شیوه‌های نوین آبیاری از قبیل بارانی و قطره‌ای می‌توان از هدر رفت زیاد آب جلوگیری و افزایش قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی داشت، گفت: یکی از مسائل اولویت‌دار در بحث کشاورزی بهره‌برداری صحیح از منابع آبی است که باید بدین منظور از شیوه‌های آبیاری قطره‌ای استفاده کرد.

وی تأکید کرد: دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در روش‌های مختلف آن تسهیلات بلاعوض خوبی را به کشاورزان پرداخت می‌کند و کشاورزان و مالکان زمین‌های کشاورزی می‌توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول