اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین نشست گروه تربیت بدنی عصر کتاب زنجان عنوان شد

گلایه فاتح قلل 8 هزار متری از نبود حامی مالی و معنوی

خبرگزاری فارس: نخستین نشست گروه تربیت بدنی عصر کتاب زنجان با حضور فاتح سه قله بالای 8 هزار متری و علاقمندان برگزار شد.

گلایه فاتح قلل 8 هزار متری از نبود حامی مالی و معنوی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین مقدم ظهر بعد از ظهر امروز در نخستین نشست گروه تربیت بدنی عصر کتاب زنجان با اشاره به سختی‌های پیش روی خود برای انجام سفر به دو قله گاشربروم یک و 2 از همه کسانی که وی را تشویق به انجام این سفر کردند، تقدیر کرد.

وی همچنین از برنامه خود برای انجام یک صعود در سال آینده خبر داد و افزود: این قله هم بالای 8 هزار متر خواهد بود.

کوهنورد زنجانی سپس با تشریح چگونگی فراهم کردن سفر خود به دو قله گاشربروم یک و 2 پرداخت که از مشکلات داخل کشور گلایه‌هایی داشت.

وی از نبود حامی مالی و معنوی در این سفر گلایه کرد و گفت: با سرمایه شخصی خود اقدام به این سفر کرده است.

مقدم در ادامه چگونگی رسیدن به پای قله‌ها و همچنین صعود به دو قله را برای جمع به طور مفصل تشریح کرد.

مقدم برای توضیح بیشتر چگونگی انجام این صعودها از عکس و فیلم‌های کوتاه مدتی که خود تهیه کرده بود، کمک گرفت.

آنچه که در توضیحات حسین مقدم جلب توجه می‌کرد توجه او در نوشته‌ها، عکس‌ها و فیلم‌هایش به محل سقوط محمد اوراز کوهنورد ایرانی بود که چند سال پیش در راه صعود به این قله مصدوم و سپس جان خود را از دست داده بود.

دیگر اینکه در این نشست یاد و خاطره لیلا اسفندیاری کوهنورد ایرانی که در این صعود جان خود را از دست داده بود، گرامی داشته شد.

در این نشست رئیس هیئت کوهنوردی استان زنجان با قدردانی از تلاش وافر حسین مقدم برای انجام سه صعود بالای 8 هزار متری در یک فصل، این صعود را مایه افتخار کوهنوردان استان زنجان عنوان کرد.

همچنین استاد دانشگاه آزاد در این نشست با اشاره به اینکه 10 سال از آغاز به کار عصر کتاب در استان زنجان می‌گذرد، افزود: در این نشست‌ها ابتدا کتاب‌ها انتخاب شده و به اعضا اهدا می‌شود، سپس با اعلام زمان اقدام به برگزاری نشست‌های عصر کتاب و نقد کتاب‌های مورد نظر می‌شود.

فرشید جعفری از برگزاری چند نشست در گروه تربیت بدنی توسط عصر کتاب در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: کتاب‌هایی نیز با همکاری گروه تربیت بدنی دانشگاه زنجان انتخاب شده است که به اعضای گروه اهدا و در موعد مقرر با اعلام قبلی نقد خواهند شد.

استاد دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه هویت هر کشور و شهری را پازل‌هایی تشکیل می‌دهند، ادامه داد: برای حفظ هویت هر مکانی باید تکه‌های پازل آن را به هم چسباند.

وی با ابراز تاسف از بدی حال حسین مقدم در این روزها تصریح کرد: حسین مقدم هم به مانند حسین منزوی شاعر و مانند سایر بزرگان این دیار تکه‌ای از هویت شهر زنجان است و برای حفظ هویت شهر باید او و دیگران را حمایت کرد.

جعفری تاکید کرد: باید از تکه‌های هویت شهر مراقبت کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول