اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس:

عمل پیوند زنده به زنده چهره زیبایی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس گفت: امیدواریم عمل پیوند زنده به زنده تغییر کند چراکه این نوع پیوند در کشور ما چهره خوشایندی ندارد.

عمل پیوند زنده به زنده چهره زیبایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نادر معینی بعد از ظهر امروز در سالروز حمایت از بیماران کلیوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اول فروردین ماه سال 90 تا 17 اسفند ماه جاری 251 عمل پیوند کلیه انجام داده‌ایم که 104 بیمار آن مرگ مغزی بوده‌اند.

وی افزود: همچنین از نخستین روز سال 90 تا 17 اسفند ماه امسال، 341 پیوند کبد داشته‌ایم که 292 مورد آن را مرگ مغزی تشکیل داده و در همین مدت 23 پیوند پانکراس داشتیم که همگی مرگ مغزی بودند و توانستیم با انجام 2 هزار و 682 عمل پیوند کلیه و یک‌هزار و 406 عمل پیوند کبد و 99 پیوند پانکراس، رتبه سوم جهان را به خود اختصاص بدهیم.

این مسئول ادامه داد: خانواده‌های بیماران با مرگ مغزی کنار آمده و اکنون دیگر این فرهنگ در کشور ایران جا افتاده است.

معینی اضافه کرد: با برداشتن بیمه داروهای بیماران پیوندی و خاص فشار بسیاری بر بیماران و این انجمن وارد می‌شود که در این راستا از وزیر بهداشت و درمان تقاضا داریم برای حمایت از بیماران خاص از حذف شدن بیمه داروهای اینگونه بیماران جلوگیری شود و این در حالیست که بیماران دیالیزی مجبورند برای تامین یک نمونه داروی خود 168 هزار تومان هزینه کنند.

معینی تصریح کرد: کمک‌های خیران نیز به دلیل مسائل اقتصادی کشور نیز کم شده چراکه در سال گذشته بیش از 200 میلیون تومان بوده اما امسال به 85 میلیون تومان رسیده است که قابل مقایسه نیست.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس با تکذیب خرید و فروش کلیه توسط این انجمن و دریافت پول در اجرای پیوندها بیان کرد: در انجمن حمایت از بیماران کلیوی مطابق با قانون هیچگونه خرید و فروش کلیه نداریم و در این راستا هزینه پیوند کبد 36 میلیون تومان است که به صورت یارانه پرداخت می‌کنیم.

معینی تصریح کرد: واگذاری انجمن به بخش خصوصی بازار دلالی را داغ می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم خیر می‌توانند ماهانه مبلغی را به طرح «شکرانه سلامت» اختصاص دهند و اگر افرادی از خانواده درجه یک خیر دچار مشکل پیوندی شد در این راستا انجمن از بیمار حمایت کافی را انجام می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: در گذشته حداقل میزان شکرانه سلامت ماهانه بین 300 تا 500 تومان بود اما در حال حاضر به هر میزان که خیران توان داشته باشند، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول