اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در اردبیل

انگشت قطع شده پیوند خورد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در استان اردبیل و با تلاش پزشکان متخصص انگشت قطع شده مصدومی پیوند زده شد.

انگشت قطع شده پیوند خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این عمل جراحی 9 ساعته که عصر امروز انجام شد، انگشت قطع شده یک زن 30 ساله را که اهل مهاباد بود و با خانواده خود در یکی از دامداری‌های اردبیل کار می‌کرد، پیوند زده شد.

این زن هنگام کار با دستگاه علف‌بر انگشت شصتش قطع شده بود که با تلاش پزشکان و جراحان بیمارستان فاطمی اردبیل مورد مداوا قرار گرفت.

به گزارش فارس، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک در این زمینه گفت:‌ این بیمار بلافاصله بعد از قطع شدن انگشت شصت به بیمارستان مراجعه کرده و بعد از حضور در اتاق معاینه و تشخیص انجام عمل جراحی مورد مداوا قرار گرفت و ما در مدت هشت الی 9 ساعت تلاش کردیم تا مصدوم را مورد جراحی قرار دهیم.

محمدرضا شفاعی افزود: هم اکنون بیمار در اتاق آی‌سی‌یو بستری است و تا فردا با بهبود شرایط بیمار امکان ترخیص او وجود دارد.

وی حال بیمار را نیز مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این زن در نهایت جسارت و شجاعت انگشت قطع شده را در داخل یک پارچه استریل قرار داده بود و در اولین فرصت با مراجعه به بیمارستان انگشت شصت او پیوند زده شد.

شفاعی از هموطنان و همشهریان خواست در هنگام بروز چنین حادثه‌ای به یقین انگشت قطع شده را در آب سردی شسته و آن را در پارچه‌ای تمیز قرار دهند و با گذاشتن در کیسه یخ به سرعت و در اولین فرصت به بیمارستان فاطمی مراجعه کرده تا امکان پیوند اعضای قطع شده مهیا شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول