اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد

بهره‌برداری کامل و جامع از ظرفیت تبلیغی حج

خبرگزاری فارس: سرپرست بعثه مقام معظم رهبری گفت: اگر بخواهیم برای تبلیغ در خارج از کشور مبلغ خود را به کشورهای مختلف بفرستیم، باید مبالغ هنگفتی هزینه کنیم در حالی که تبلیغ در عرصه حج بسیار کم‌هزینه‌تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

بهره‌برداری کامل و جامع از ظرفیت تبلیغی حج

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر ظهر امروز در افتتاحیه نخستین دوره دانشجویان ورودی به رشته علوم ارتباطات با گرایش حج اظهار داشت: ایده تاسیس رشته ارتباطات حج و زیارت به پیشنهاد مقام معظم رهبری به مسئولین سازمان حج و زیارت در زمینه تاسیس یک رشته دانشگاهی به منظور ترویج علوم تبلیغی مرتبط با حج برمی‌گردد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره به حج نگاهی جامع و گسترده داشته‌اند و این آیین را دارای ظرفیت اصلاح تمام امور امت اسلامی می‌دانند که می‌طلبد عالمان و فضلا دور هم جمع شده و برای پربارتر شدن آن برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: امروز نیز اگر نگاهی واقع‌بینانه به مقوله حج داشته باشیم، متوجه می‌شویم از این ظرفیت عمیق نتوانسته‌ایم به خوبی استفاده کنیم.

وی عنوان داشت: این موضوع ضرورت برنامه‌ریزی‌های دقیق در این مسئله و توجه نخبگان و فضلای حوزه و دانشگاه را اثبات می‌کند.

قاضی‌عسگر ادامه داد: نیازهای امروز ما در حوزه حج به دو دسته نیاز تقسیم می‌شود که نخستین آنها نیاز داخلی به منظور اقناع علمی زائران و حجاج است.

وی گفت: در گذشته یک روحانی کاروان اگر می‌توانست مناسک حج را به خوبی آموزش دهد، مورد قبول واقع می‌شد اما امروز با توجه به تغییراتی که در نسل جدید اتفاق افتاده، فقط آموزش احکام در این زمینه نمی‌تواند پاسخگو باشد.

سرپرست بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: البته سازمان حج و زیارت در این زمینه تا امروز اقدامات مثبتی انجام داده و سامانه‌ای برای آموزش مجازی روحانیون و حجاج راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از زمینه‌هایی که در موضوع حج ایجاد نیازهای جدید می‌کند، مسئله بیداری اسلامی و موضوعات مربوط به جهان اسلام است.

قاضی‌عسگر ابراز داشت: با توجه به جنبش‌های شکل‌گرفته در منطقه، امروز بسیاری از جوانان در کشورهای اسلامی چشم به مردم ایران اسلامی و رهبران آن دارند.

وی گفت: حج یک عرصه وسیع از تجمع مسلمانان است که با استفاده از ظرفیت عظیمی که در آن به وجود می‌آید می‌توان پیام انقلاب اسلامی را به تمام مسلمانان جهان صادر کرد.

سرپرست بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: روحانی کاروان در صورتی که معلومات کافی داشته و به زبان خارجی تسلط کافی داشته باشد می‌تواند با مسلمانان جهان ارتباط چهره به چهره برقرار کرده و از این فرصت برای روشنگری استفاده کند.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم برای تبلیغ در خارج از کشور مبلغ خود را به کشورهای مختلف بفرستیم، باید مبالغ هنگفتی هزینه کنیم در حالیکه تبلیغ در عرصه حج بسیار کم‌هزینه‌تر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

قاضی‌عسگر عنوان کرد: در زمینه تبلیغ داخل کشور نیز حج یک فرصت عظیم محسوب می‌شود که می‌توان با استفاده از آن فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در جهان گسترش داد.

وی ابراز داشت: از کشور ما سالانه حدود یک میلیون نفر به حج عمره و تمتع مشرف می‌شوند که این موضوع با توجه به تنوع افکار و سلایقی که در جامعه امروز وجود دارد، یکی از عرصه‌های جدی تبلیغ دین است.

سرپرست بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مبلغی که به حج اعزام می‌شود باید تمام شیوه‌های تبلیغ دینی آشنا بوده و توان پاسخ‌گویی به شبهات را داشته باشد، در غیر این صورت توانایی استفاده درست از این فرصت را نخواهند داشت.

قاضی‌عسگر ادامه داد: حرکتی که در دانشکده علوم حدیث قم در زمینه راه‌اندازی رشته مرتبط با حج انجام شده، می‌تواند سرآغاز ایجاد تفکری نو به مقوله تبلیغ در جریان فریضه حج باشد.

وی افزود: بعثه مقام معظم رهبری در نظر دارد از مجموعه طلابی که در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند برای پربار کردن سفر حج در سال‌های آینده استفاده کند.

سرپرست بعثه مقام معظم رهبری در پایان اذعان داشت: امروز مجموعه دانشکده علوم حدیث و بعثه مقام معظم رهبری به پشتیبانی فکری نخبگان امر تبلیغ در کشور برای تدوین و تکمیل متون این رشته نیاز دارند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول