اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم حج عمره در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت گیلان از آغاز مرحله دوم ثبت‌نام زائران حج عمره در این استان از 20 تا 29 اسفند جاری خبر داد.

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم حج عمره در گیلان

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حسن یگانه ظهر امروز در جلسه حج و زیارت استان با اشاره به اینکه ثبت‌نام گروه‌های مرحله دوم حج عمره در گیلان آغاز شده است اظهار داشت: زمان ثبت‌نام از 20 اسفند جاری آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام زائران حج عمره تا تکمیل ظرفیت هر یک از کاروان‌ها حداکثر تا ساعت 16 روز 29 اسفند جاری ادامه می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام زائران از تاریخ مذکور همه روزه از ساعت 8 صبح تا 16 بعد از ظهر انجام می‌شود ابراز داشت: مبلغ هزینه سفر با توجه به تاریخ تشرف و شرایط محل اسکان و مقصد پرواز متفاوت است.

وی با بیان اینکه در شرایط خاص احتمال تغییر مقصد پروازی از مدینه به جده و یا بالعکس وجود دارد افزود: زائران به هنگام ثبت‌نام مدارک خود را به همراه داشته باشند و عدم ارائه هر یک از مدارک لازم به هنگام ثبت‌نام و پرداخت نکردن مابه‌التفاوت هزینه‌های سفر و فیش بانکی تایید شده در مدت 72 ساعت، به منزله انصراف از سفر تلقی می‌شود و کارگزاران مجاز به جایگزینی افراد جدید از طریق مدیریت گیلان هستند.

به گفته یگانه بخش عمده هزینه سفر زائران از طریق قبوض پرداختی مابه‌التفاوت به حساب بانکی مربوطه واریز می‌شود و تنها هزینه‌های تکمیلی مانند پذیرش، آموزش و... به حساب بانکی کارگزاران واریز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آن دسته از زائران دارای اولویت‌های تشرف که در گروه‌های مرحله نخست ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند برای ثبت‌نام در گروه‌های مرحله دوم اعزام در تاریخ‌های مذکور در دفاتر خدمات زیارتی استان ثبت‌نام و برای اعزام خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان با تاکید بر اینکه اعزام پذیرش‌شدگان منوط به صدور به‌موقع روادید توسط عربستان سعودی در ایران است یادآور شد: در صورت بروز هرگونه موارد پیش‌بینی نشده تاخیر و یا عدم تایید و انجام پرواز در زمان و مقصد مقرر مسئولیتی متوجه مدیریت حج و زیارت استان نیست.

وی مشمولان تشرف مرحله نخست را دارندگان اولویت‌های یک تا 250 بانک ملت که در ثبت‌نام عمومی سال 87 شرکت کرده و کارت ثبت‌نام دارای اعتبار را در دست دارند عنوان کرد.

یگانه درباره انتقال کارت‌های بانک زائران متذکر شد: انتقال کارت‌های بانک ملت علاوه بر پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر، خواهر به بستگان درجه دو و سه تنها به شرط ارائه مدارک اثبات نسبت و با مراجعه به دفتر حج و زیارت گیلان امکانپذیر است.

انتهای پیام/و۲۰/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول