اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حوزه‌:

پژوهش‌های حوزوی ناظر به نیازهای بین‌المللی باشد

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل حوزه علمیه گفت: روزانه چند کتاب ارزشمند در حوزه منتشر می‌شود که شایسته است بخشی از این تألیفات فاخر ناظر به نیازهای بین‌المللی باشد تا عطش مردم جهان را برآورده کند.

پژوهش‌های حوزوی ناظر به نیازهای بین‌المللی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در نشست شورای راهبردی بین‌‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به تدوین سند، سیاست‌ها، راهبرد‌ها و راهکارهای پژوهشی حوزه‌های علمیه در عرصه بین‌الملل اظهار کرد: یکی از گام‌هایی که باید برداشته شود، توجه به امر پژوهش در عرصه بین‌الملل است و یکی از خلأهای حوزه محسوب می‌شود.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: روزی چند کتاب ارزشمند در حوزه منتشر می‌شود که برای مردم داخل کشور مفید است، اما به درد ملت‌های دیگر نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های حوزه تنها ناظر به نیازهای داخل کشور است‌ یادآور شد: نظام پژوهشی ما به گونه‌ای طراحی نشده است که محققان، متناسب با آن نیازها، کتاب بنویسند، همچنین این پژوهش‌ها ناظر به نیازهای بین‌المللی نیست و نمی‌تواند عطش ملت‌های دیگر را برآورده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی خاطر نشان کرد: معاونت بین‌الملل حوزه 30 طرح در دستور کار دارد که یکی از آنها طرح پیشنهادی پژوهش‌های بنیادی و ترسیم چشم‌انداز بین‌المللی حوزه است که با همکاری معاونت پژوهش تدوین شده است.

وی طرح پیش‌نویس نظام آموزشی، تبلیغی و تهذیبی حوزه در عرصه بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های معاونت بین‌الملل حوزه با همکاری معاونت مربوطه عنوان کرد.

معاون بین‌الملل حوزه ادامه داد: ‌ترویج اندیشه بین‌المللی از دیگر کارهایی است که انجام شده و در این راستا، از شخصیت‌های داخلی و خارجی دعوت شده و تاکنون برنامه‌های متعددی در حوزه علمیه قم و استان‌ها برگزار شده است.

وی کارگاه فرهنگ ملل را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و اظهار داشت: 40 نفر از اساتید خارج و سطوح عالی حوزه را گزینش کرده‌ایم و با دعوت برخی از سفرای جمهوری اسلامی و رایزن‌های فرهنگی، اساتید حوزه هر هفته با یک کشور آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه کارگاه فرهنگ ملل ادامه دارد افزود: برای برخی از پژوهشگران و همچنین اعضای انجمن‌های علمی حوزه کارگاه فرهنگ ملل را برگزار می‌کنیم.

وی از شناسایی یک هزار نفر از فضلای حوزه آشنا به زبان‌‌های خارجی خبر داد و گفت: برای 40 نفر از آنان کارگاه آشنایی با مسیحیت را برگزار کردیم.

معاون بین‌الملل حوزه خاطر نشان کرد: برنامه‌های متعددی برای آشنایی فضلای حوزه با زبان‌های زنده دنیا در دستور کار داریم و امیدواریم روزی شاهد حضور صد‌ها فاضل زبان‌دان در حوزه باشیم.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول