اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

بنای 50 ساله تالش ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ثبت ملی بنای 50 ساله خانه محمودی تالش خبر داد.

بنای 50 ساله تالش ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی ظهر امروز در جلسه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه 25 اثر گیلان ثبت ملی شده است، اظهار داشت: خانه محمودی یکی از آثار متعلق به موزه میراث روستایی گیلان است که در همایش ملی ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی کشور به ثبت رسید.

وی، در تعریف مشخصات خانه محمودی ابراز داشت: خانه محمودی برای خانواده خوش‌نشین ساخته شده بود که در روستای دولبین دهستان جوکندان بخش مرکزی تالش مورد شناسایی قرار گرفت.

این مسئول، صاحب اولیه این خانه را «عاکف محمودی» عنوان کرد و افزود: این خانه 50 سال قدمت دارد و معرف فرهنگ و معیشت قشر خوش‌نشین روستایی است.

وی، با اشاره به اینکه خانه محمودی در یک طبقه ساخته شده است، تصریح کرد: این بنا دارای یک اتاق و ایوان جلوی آن است و دیوارهای بنا از نوع زگالی و پوشش بام آن مطابق الگوهای بومی از «لت» است.

عزیزی با بیان اینکه خانه محمودی متعلق به حوزه فرهنگی‌معماری جلگه غرب گیلان است، خاطرنشان کرد: این بنا در سال 88 در سایت موزه میراث روستایی گیلان دوباره‌چینی شده است.

وی، وجود موزه میراث روستایی گیلان را نشانه پیوند نسل گذشته و حال دانست و یادآور شد: موزه میراث روستایی گیلان گوشه‌ای از فرهنگ و تاریخ گیلان است که در آن برای آیندگان حفظ و نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول