اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای سلامت در سطح جامعه صورت می‌گیرد

برگزاری همایش کشوری "پژوهش در توسعه سلامت" در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: همایش پژوهش در توسعه سلامت به منظور ارتقای سطح سلامت در سطح جامعه از 16 تا 18 اسفندماه در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری همایش کشوری "پژوهش در توسعه سلامت" در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت اظهار داشت: این همایش از 16 تا 18 اسفندماه جاری در محل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند برگزار می‌شود.

قاسم کریمی با اشاره به اینکه سلامت محوری‌ترین کار و وظیفه هر جامعه است، تصریح کرد: جامعه‌ای که سالم است می‌تواند پویایی و خلاقیت مناسبی داشته باشد.

وی علت برگزاری این همایش را ارتقای شاخص‌هایی که می‌تواند منجر به بهبود و پیشرفت اقتصادی و علمی جامعه شود دانست و ادامه داد: مراحل و آمادگی‌های لازم برای برگزاری این همایش از حدود یک سال پیش آغاز شده است.

*همایش پژوهش در توسعه سلامت در هشت محور برگزار می‌شود

نایب رئیس همایش و معاون تحقیقات و فناوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به محورهای برگزاری همایش اظهار داشت: این همایش در هشت محور از جمله پژوهش در سلامت خانواده و محیط، پژوهش در بیماری‌های غیر واگیر، پژوهش در بیماری‌های عفونی و گرمسیر و پژوهش در تحقیقات بنیادی و سلامت برگزار می‌شود.

اصغر زربان پژوهش در عدالت، مدیریت و اقتصاد سلامت، پژوهش در گیاهان دارویی و طب مکمل، پژوهش در مراقبت‌های بالینی، پرستاری و مامایی و پژوهش در آموزش علوم پزشکی در سلامت را از دیگر محورهای برگزاری این همایش دانست.

وی هدف اصلی برگزاری این همایش را ارتقای سطح سلامت جامعه دانست و افزود: سعی ما بر این است که به وسیله برقراری ارتباط با رسانه‌های ارتباط جمعی طی سه روز برگزاری همایش، محتوای علمی همایش را به جامعه منتقل کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: فضای همایش موقعیت مناسبی را برای انتقال دستاوردهای پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به جامعه به وجود آورده است.

*415 مقاله به دفتر این همایش ارسال شده ‌است

دبیر علمی همایش پژوهش در توسعه سلامت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تلاش یک ساله‌ای را برای برگزاری این همایش انجام داده است.

مسعود ضیایی با اشاره به مراحل پشت سر گذاشته شده برای برگزاری این همایش تصریح کرد: پس از اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در آبان‌ماه سال جاری 415 مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات مختلف و داوری‌های صورت گرفته 150 مقاله پذیرفته شد که 118 عدد از این مقاله‌ها به صورت پوستر و 32 مقاله دیگر به صورت حضوری ارائه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تمامی افرادی که مقاله‌ها آنها برگزیده شده است به منظور ارائه مقاله خویش در این همایش حضور پیدا می‌کنند.

ضیایی افزود: اساتید برجسته کشوری نیز به این همایش دعوت شده‌اند تا با برگزاری کارگاه‌های تخصصی اطلاعات سطح اول کشور در زمینه‌های مختلف پزشکی را به جامعه پزشکی استان و عموم مردم منتقل کنند.

*150 مقاله از مجموع مقاله‌های ارسالی پذیرفته شده ‌است

دبیر اجرایی این همایش نیز اظهار داشت: در محور پژوهش در سلامت خانواده و محیط تعداد 165 مقاله به این همایش ارسال شد که 53 مورد آنها پذیرفته شده است.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: در محور بیماری‌های غیر واگیر 89 مقاله، در محور بیماری‌های عفونی و گرمسیری 42 مقاله، در محور تحقیقات بنیادی در سلامت 24 مقاله، در محور عدالت، مدیریت و اقتصاد سلامت 19 مقاله، در محور گیاهان دارویی و طب مکمل 16 مقاله، در محور مراقبت‌های بالینی، پرستاری و مامایی 26 مقاله و در محور آموزش علوم پزشکی در سلامت 18 مقاله به دفتر اجرایی همایش ارسال شده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته در هر کدام از محورهای بالا به ترتیب 18 مقاله، هشت مقاله، 10 مقاله، دو مقاله، هشت مقاله، هشت مقاله و سه مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول