اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از برگزاری جشن نیکوکاری:

گلستانی‌ها‌ بذر نیکویی می‎ریزند تا در آستانه بهار عشق درو ‎کنند

خبرگزاری فارس: امروز جشن نیکوکاری است و مردم گلستان بذر نیکویی می‎ریزند تا در آستانه بهار عشق درو کنند.

گلستانی‌ها‌ بذر نیکویی می‎ریزند تا در آستانه بهار عشق درو ‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان این روزها پیر و جوان، مرد و زن، کودک و بزرگ همه و همه تب و تاب نوروز را در سر دارند و بازارهای هفتگی، روزانه و مغازه‎ها شلوغ‎ترین روزهای خود را پشت سر می‎گذارند.

فرزندان با پدر و مادر خود راهی بازار می‎شوند تا در این عید باستانی جامه‎های نو برای خود بخرند و سال نو را با لباس نو و هنگامه‎ای تازه آغاز کنند.

اما شاید این امکان برای همه وجود نداشته باشد که سهم‌شان از بهار تازگی و طروات باشد، و هستند کسانی که به دلیل مشکلات عدیده‎ای که دارند از خرج و مخارج روزانه خود عاجز هستند چه برسد تهیه لباسی نو برای فرزندان خود در آستانه نوروز.

و بسیار هستند دخترک‎ها و پسرانی که به دلیل فقر و نداری نمی‎توانند طمع شیرین نوروز را بچشند و از شادی و طراوت بهار بهره‎مند شوند.

اما ایرانی روزی را برای خود عید می‎داند که بتواند دل انسانی را شاد کند، زنان و مردان جامعه ما ثابت کرده‎اند که هر وقت دست کسی را بگیرند و دلی را شاد کنند آن روز برایشان عید است؛ بر همین اساس سنت جشن نیکوکاری در این کشور بنیان گذاشته شده تا مردم بالادست و یا شاید هم نه مردمی که از لحاظ مالی در سطح متوسط به سر می‎برند کمک‎های خود را در کنار هم بگذارند و لحظه‎ای شاد را برای آنان که در این فصل شادابی به علت فقر غبار غم بر دیده دارند به ارمغان بیاورند.

جامعه ایرانی همیشه به نیکوکاری و بخشندگی شهره بوده است، اینجا سرزمین کسانی است که نمی‌توانند نسبت به هم‎نوع خود بی‎تفاوت باشند، اینجا مردمان بذر نیکویی می‌ریزند تا در بهار زندگی عشق درو کنند و گل لبخند را به هم هدیه دهند.

با وجود اینکه هر ساله برخی نقل و قول‎ها به وجود می‎آید که مشارکت مردمی ممکن است به دلیل گرانی و تورم کاهش داشته باشد، اما مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان می‌گوید: هر سال با تمام حرف و حدیث‎ها شاهد افزایش مشارکت‎ها و کمک‎های مردمی در این راستا هستیم و مردم نشان دادند که برای دستگیری از نیازمندان همیشه در صحنه حضور داشته‎اند.

عباس حاجی‌اکبری اظهار داشت: در کمیته امداد امام خمینی (ره) هر سال دو جشن عاطفه‎ها و نیکوکاری برای کمک به خانواده‎های نیازمندان در بهار سال تحصیلی و بهار زندگی برگزار می‎شود تا آنها نیز با شادی بهار را به خانه‎های خود دعوت کنند.

وی تصریح کرد: در جشن عاطفه‎های امسال یک میلیارد و 890 میلیون ریال کمک مردمی جمع‎‎آوری شد که نسبت به سال گذشته 49 درصد رشد داشته است.

حاجی‎اکبری خاطر نشان کرد: برای جشن نیکوکاری که در 18 اسفند ماه برگزار می‎شود 448 پایگاه ثابت و 83 پایگاه سیار در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان اذعان داشت: این جشن با همکاری آموزش و پرورش، بسیج، صدا و سیما، تربیت بدنی، سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد برگزار می‎شود.

این مسئول همچنین گفت: مقرر شد زنگ جشن نیکوکاری در مدارس شهر‎های استان نیز به صدا درآید و دیروز در استان گلستان این زنگ در مدارس نواخته شد تا کودکان ایرانی در نوع‎دوستی و کمک به نیازمندان از پدر و مادران خود پیشی بگیرند و این فرهنگ حسنه بیش از گذشته در آنها نهادینه شود.

این جشن باشکوه ملی به صورت نمادین در سه مدرسه ابتدایی گرگان با حضور مدیر کل کمیته امداد امام (ره) گلستان، رئیس سازمان آموزش و پروش، قائم مقام و معاونان کمیته امداد، مدیران، اولیاء و مربیان مدارس برگزار شد.

این جشن ملی در مدارس ابتدایی هاجر، پیوند و غیرانتفاعی تلاش با شور وصف ناشدنی مربیان و دانش‌آموزان برای کمک به نیازمندان برگزار شد و دانش‌آموزان با دست‌های مهربان خویش پاکت‎های حامل کمک‎های نقدی را به صندوق‎های ویژه جمع‌آوری انداختند تا لبخند شادی را در آستانه سال نو بر لبان نوع‌دوستان نیازمند اهدا کنند.

در مدرسه ابتدایی پیوند نیز غرفه‎ای از آثار نقاشی دانش‌آموزان در رابطه با جشن نیکوکاری برپا شده بود؛ همچنین مدرسه غیرانتفاعی تلاش هر ساله با اهدا کمک‎های خیرخواهانه خویش به عنوان مدرسه ویژه برای جشن نیکوکاری انتخاب می‎شود و مسئولان، اولیا و مربیان نیکوکار این مدرسه در اقدامی نو با برگزاری جشن غذا مبلغ شش میلیون ریال به غیر از کمک‌های جشن نیکوکاری، برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری کرده و آن را به نیازمندان اهدا می‎کنند.

روز گذشته در مدارس گلستان عید بود، عید کمک و سخاوت، عید نوع‎دوستی و انسانیت و امروز این خیمه‎های این عید در سطح استان افراشته شده است تا بهار برای مردم ایران و گلستان، نویدبخش شکوفایی جوانه امید برای همه هموطنان باشد.

=============

گزارش از هنگامه خاندوزی

=============

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول