اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردل:

مراسم چهارشنبه آخر سال نوعی خرافه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردل گفت: مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل امروزی نوعی خرافه است.

مراسم چهارشنبه آخر سال نوعی خرافه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسین مقیسه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار داشت: مراسم چهارشنبه سوری هر ساله در روزهای پایانی سال موجب بروز و ظهور اتفاقات ناگوار همراه با خسارات جانی و مالی می‎شود.

وی با بیان اینکه این موضوع زمینه نگرانی خانواده‌‎ها را فراهم کرده است، گفت: چه بسیار افرادی که در سایه کمترین غفلت سلامتی خود را به علت استفاده از مواد محترقه فدای چند لحظه خوشی و سرگرمی کاذب کرده و اینک پشیمان از آن روز هستند. 

مقیسه بر ضرورت آگاه‌سازی خانواده‌ها در این روز تأکید کرد و گفت: مراقبت خانواده‎ها و آگاه‌سازی جوانان برای پرهیز از بکارگیری مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال بیش از پیش لازم و ضروری است.

امام جمعه اردل مراسم چهارشنبه آخر سال را نوعی خرافه و خلاف عقل و شرع دانست و گفت: بر اساس آموزه‌های قرآن مجید یکی از اهداف پیامبر(ص) باز کردن غل و زنجیر بسته شده بر افکار مردم که همان آداب و رسوم جاهلی است که هیچ اثری در اخلاق و زندگی انسان ندارد، از این رو پیامبر اسلام تمام رسوم جاهلیت متضرر به ضرر انسان را لغو کرده است. 

وی با بیان اینکه عقل و شرع به هیچ وجه این آداب غلط و جاهلی را نمی‌پذیرد، گفت: تمام انبیا و اولیای الهی برای مبارزه با جهل و خرافه مبعوث شدند که مراسم چهارشنبه آخر سال هم به شکل امروزی نوعی خرافه است.

 مقیسه ادامه داد: دین مبین اسلام نه تنها با شادی مخالف نیست بلکه انسان‌ها را به شادی و نشاط دعوت کرده است اما شادی همراه با آرامش نه ایجاد مزاحمت برای دیگران، سلب آرامش و امنیت دیگر افراد جامعه را به خطر انداختن باشد.

وی با بیان اینکه امروز جشن چهارشنبه آخر سال به فرصتی برای خشونت بدل شده است، گفت: ناآگاهی جوانان و نداشتن اطلاعات کافی و دقیق از پیامدهای ناشی از خطرات استفاده از وسایل آتش‌زا در مراسم چهارشنبه آخر سال موجب شده است تا هر ساله شاهد بروز اتفاقات ناگوار باشیم.

مقیسه خواستار فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگسازی از طرف دستگاه‌های ذیربط در این خصوص شد. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول