اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها

مصرف برق در اصفهان 3 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان گفت: پس از هدفمندی یارانه‌ها شیب مصرف برق کاهش پیدا کرد و با توجه به واگذاری 120 هزار انشعاب جدید، مصرف برق در اصفهان سه درصد کاهش یافت.

مصرف برق در اصفهان 3 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ فلاحتیان در آیین روز درختکاری و افتتاح نخستین توربین بادی شهر اصفهان در ارتباط با میزان برق مصرفی استان‌ اظهار داشت: در تابستان سال گذشته بالغ بر 4 هزار و 500 مگابایت برق مصرفی داشتیم.

وی در مورد پروژه‌های آماده افتتاح گفت: تا امروز بالغ بر 706 میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داریم که این میزان دو برابر بودجه عمرانی کل استان اصفهان است و در حدود 150 میلیارد تومان نیز در بخش توزیع سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به میزان برق مصرفی پس از هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: سالانه در حدود هفت تا 12 درصد افزایش مصرف داشتیم که پس از هدفمندی یارانه‌ها شیب مصرف برق کاهش پیدا کرد و با توجه به واگذاری 120 هزار انشعاب جدید، حدود سه درصد کاهش مصرف و 10 درصد نیز در مصرف برق صرفه‌جویی داشتیم که در حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان ارزش دارد.

وی در مورد ظرفیت برق اصفهان افزود: اصفهان 12 درصد ظرفیت برق منطقه‌ای کشور را دارد و پس از استان تهران، بزرگ‌ترین برق منطقه‌ای کشور متعلق به اصفهان است و در اصفهان بالای 60 درصد برق در زمینه صنعت و در حدود 19 درصد خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد در صورتی که در سایر استان‌ها مصرف خانگی حدود 33.5 درصد است.

فلاحتیان در ارتباط با نحوه تولید برق اظهار داشت: در حال حاضر تولید برق به وسیله سوخت فسیلی است.

وی گفت: مطالعات استان نشان داده که 3 هزار مگابایت ظرفیت نیروگاه بادی داریم که اگر این مقدار زیاد به نظر برسد 2 هزار مگابایت آن قطعی است که ظرفیت بالایی است و 50 درصد استفاده از سوخت‌های فسیلی و منابع زیرزمینی را کاهش می‌دهد در زمینه انرژی خورشیدی هم از ظرفیت بالایی بهره‌مندیم که نه در سطح ملی و نه سطح استانی اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در مورد داشتن محیط بهتر بیان داشت: استراتژی ما برای داشتن محیط بهتر باید بر‌اساس استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد و خورشید که دو منشأ عظیم است، انجام شود.

وی در ارتباط با مؤلفه‌هایی که این موفقیت را تضمین می‌کند، افزود: مؤلفه‌هایی که موفقیت در این مسیر را تضمین می‌کند خرید برق از سرمایه‌گذارانی است که اهتمام به احداث نیروگاه بادی و خورشیدی می‌کنند.

فلاحتیان در مورد قیمت برق گفت: با هدفمندی یارانه‌ها قیمت برق از متوسط 18 تومان به 40 تومان رسید در صورتی که قیمت تمام شده برق 140 تومان است.

وی در ارتباط با چگونگی تولید برق در نیروگاه‌های بادی و خورشیدی اظهار داشت: تولید برق در نیروگاه‌های بادی و خورشیدی گران‌تر از تولید برق در نیروگاه فسیلی است و یک مگابایت تولید برق در نیروگاه فسیلی یک‌هزار دلار است در حالی که در نیروگاه بادی 2 هزار دلار و در نیروگاه خورشیدی 5 هزار دلار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان ادامه داد: انرژی تولیدی از نیروگاه بادی و خورشیدی پاک است و تبعات ندارد، ما باید به سمتی پیش رویم که مانند کشورهای توسعه یافته برق نیروگاه بادی را به قیمت چندین برابر از کسانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، خریداری کنیم.

وی در مورد منشأ آلودگی‌ها بیان داشت: منشا آلودگی‌ها تنها نیروگاه‌ها نیستند و اگر مازوت استفاده کنند، 16 درصد آلودگی‌ها را تولید می‌کنند در صورتی که در حال حاضر نیروگاه‌ها 50 درصد از مازوت استفاده می‌کنند و در حدود 10 درصد آلودگی‌ها را تولید می‌کنند.

فلاحتیان اظهار داشت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب، پیگیر این موضوع هستیم که از گازهای فاضلاب شمال شهر اصفهان نیروگاه 1.2 مگابایتی تاسیس شود.

انتهای پیام/‌ش10/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول