اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان خبر داد

تولید 3 برابر نیاز مصرف برق در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از تولید دو هزار و 900 مگاوات برق در این استان خبر داد و گفت: به اندازه سه برابر نیاز مصرف برق در گیلان تولید می‌کنیم.

تولید 3 برابر نیاز مصرف برق در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کریم آزادگان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تولید و مصرف برق در گیلان اظهار داشت: با ورود نیروگاه پره‌سر به مدار تولید، دو هزار و 900 مگاوات برق در استان تولید می‌کنیم.

وی، مصرف برق گیلان در زمستان را 500 مگاوات و در تابستان یک‌هزار و 50 مگاوات عنوان کرد و افزود: به اندازه سه برابر نیاز مصرف برق گیلان، برق تولید می‌کنیم.

این مسئول، یکی از وظایف برق منطقه‌ای گیلان را هماهنگی با استاندار در تامین منابع تنگناها و مسائل عنوان کرد و اذعان داشت: رسیدگی به توزیع برق از دیگر وظایف ماست.

وی با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه‌ای گیلان از نظر دارا بودن نیروهای انسانی و فرهیخته یکی از بهترین برق‌های منطقه‌ای کشور است، ابراز داشت: به دلیل سرمایه‌بر و پرهزینه بودن و نیز تخصصی بودن صنعت برق، لازم است که افراد متخصص و متعهد در این صنعت مشغول به‌کار شوند.

آزادگان درباره وضعیت نیروگاه برق پره‌سر بیان داشت: نیروگاه یک‌هزار مگاواتی پره‌سر در دور دوم سفر هیئت دولت کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر چهار واحد گازی آن در صورت نیاز و اعلام دیسپاچینگ ملی وارد مدار می‌شود.

وی، ادامه داد: سیستم خنک کننده این نیروگاه از آب دریاست و این نیروگاه سازگار با محیط زیست است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، توسعه پست‌های زیربنایی را به دلیل نیاز صنایع و مصرف مناطق از جمله اولویت‌های مهم شرکت برق منطقه‌ای استان عنوان کرد و افزود: ما در این زمینه توانستیم ظرفیت پست‌های لوشان، سیادتی رشت و سیاهکلده را افزایش دهیم ضمن اینکه توسعه پست 230 کیلوولت آستارا نیز در دست اجراست و به زودی اجرایی می‌شود.

وی، با تصریح بر اینکه قبل از انقلاب قدرت منصوبه تولید هفت هزار مگاوات در کشور را داشتیم، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی اکنون حدود 64 هزار مگاوات قدرت تولید برق در کشور را داریم.

آزادگان به پروژه‌های مهم و زیربنایی شرکت برق گیلان اشاره کرد و متذکر شد: پروژه خط چهارمداره رشت‌-چابکسر از جمله مهم‌ترین پروژه برق استان است که با بهره‌برداری از این پروژه ملی و استانی می‌توانیم بخشی از انرژی برق شبکه‌های غرب مازندران را تامین کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول