اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

حفظ حقوق مصرف‌کننده از راهکارهای برقراری عدالت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: حفظ حقوق مصرف‌کننده یکی از بهترین راهکارهای برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است.

حفظ حقوق مصرف‌کننده از راهکارهای برقراری عدالت اجتماعی است

علیرضا شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در جامعه ما به ویژه پس از انقلاب، تمام حوزه‌های خدمات‌ر‌سان و تولیدی برای خود انجمن‌های مختلفی ایجاد کرده‌اند که قدرت چانه‌زنی را در ارتباط با احقاق حقوق نمایندگانشان بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه جامعه به معنای عام مصرف‌کننده خود، فاقد چنین تشکلی بود، افزود: قانونگذار تقریباً بعد از 16 سال این خلأ را احساس و قانون حمایت از مصرف‌کنندگان را تصویب کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اضافه کرد: این قانون از ابتدای سال 89 به منظور اجرا ابلاغ شد که در سطح کشور در هر شهرستان یک انجمن حمایت از مصرف‌کننده تشکیل شده است.

وی با اشاره به بخشی از وظایف این انجمن‌ها اظهار داشت: این انجمن‌ها از آنجا که غیر دولتی، غیر انتفاعی و کاملاً خصوصی هستند، وظیفه حمایت از حقوق مصرف‌کننده دارند و در راستای آگاه‌سازی مصرف‌کننده از نوع، حدود و چگونگی دستیابی به حقوق خود در زمانی که حقی از او ضایع می‌شود، کمک به ایجاد رقابتی سالم، تشویق واحدهای تولیدی و خدماتی در راستای حمایت مؤثرتر از حقوق مصرف‌کنندگان اقدام می‌کنند.

شجاعی اضافه کرد: در حال حاضر انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده در شهرستان‌های استان به جز شهرستان فامنین تشکیل شده که آن هم به دلیل این بوده که اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان به تازگی تأسیس شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: قرار بر این شده که امکانات اولیه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده در اختیار گذارده شود که البته برنامه‌ریزی‌های بعدی شامل عضوگیری، درآمدزایی طبق قانون و ... را باید در دستور کار خود داشته باشند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول