اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه

همایش "جوان، هویت و انتظار ظهور" در دشتستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش "جوان، هویت و انتظار ظهور" در دشتستان برگزار شد.

همایش "جوان، هویت و انتظار ظهور" در دشتستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، استاد حوزه علمیه قم در این همایش بزرگ در سالن همایش‌های کانون امام خمینی (ره) برازجان اظهار داشت: جوانان باید با آموزه‌های اسلام اصیل آشنا شوند و وظیفه آموزش و پرورش در این راستا بسیار سنگین است.

حجت‌الاسلام محمد نصرالله‌پور افزود: تلاش بسیار زیادی برای تقویت معنویت و اخلاق اسلامی در بین جوانان انجام گرفته و انتظار داریم جوانان روز به روز با چشمه‌های زلال اخلاق اسلامی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

این کارشناس برجسته مرکز تخصصی مهدویت در ادامه به بیان نشانه‌هایی از ظهور امام زمان (عج) و یاران ایشان اشاره کرد و با بیان صفات یاران امام عصر(عج) خاطرنشان کرد: باید حضور امام (عج) را بیش از پیش در زندگی فردی و اجتماعی خود احساس کنیم و آن حضرت را بر رفتار، گفتار و پندار خود شاهد و ناظر بدانیم.

نصرالله‌پور تصریح کرد: باید با عمل به واجبات و ترک محرمات، توسل به امام زمان(عج)، خواندن دعای عهد و... در صف منتظران قرار گیریم و قطعاً با مواظبت از این کارها رفته‌رفته روح انتظار در منتظران زنده‌تر و پیوند معنوی مستحکم‌تری با امام زمان (عج) برقرار می‌شود.

امام جمعه برازجان نیز بیان کرد: برگزاری این همایش‌ها نقش موثری در هدایت نسل جوان و پویای این مرز و بوم دارد و باید تداوم یابد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: باید در ارتباط با منتظران امام زمان(عج) و ویژگی‌های انسان منتظر بیشتر به جوانان آگاهی بدهیم و باید بصیرت جوانان را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: ولایت‌مداری و دوستدار ائمه اطهار(ع) بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان منتظر است و باید ولایت‌مداری را تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم همچنین به سئوالات دانش‌آموزان در ارتباط با بحث مهدویت و انتظار پاسخ داد و در پایان به مقالات برگزیده هدایایی تقدیم شد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول