اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش نیروهای امدادی صورت گرفت

نجات 9 زن باردار گرفتار در برف و کولاک

خبرگزاری فارس: 9 زن باردار در روستاهای سقز و بانه که در دام برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند، با تلاش نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافتند.

نجات 9 زن باردار گرفتار در برف و کولاک

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان سقز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: تیمی از امدادگران این مرکز با استفاده از 3 دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل پزشکی به روستاهای کاومله، سوته و خورخوره سقز اعزام شدند که پس از ساعت‌ها تلاش با کمک خود روستائیان توانستند این سه زن باردار را به بیمارستان امام خمینی شهر سقز منتقل کنند.

علیرضا تمیمی افزود: وضعیت جسمانی هر سه مادر و فرزندانشان رضایت‌بخش است.

* تلاش 72 ساعته برای نجات 4 زن باردار در روستاهای بانه

وی افزود: در پی بارش سنگین برف و کولاک در چند روز گذشته و مسدود شدن بسیاری از روستاهای استان و برخی مسیرهای اصلی تلاش برای نجات 4 زن بار دیگر در روستاهای شهرستان بانه تا امروز ادامه داشت.

تمیمی گفت: 4 زن باردار در روستاهای کانی‌پری و بادمجان، مرزنان و کلاوه‌ر از توابع شهرستان بانه پس از تلاش 72 ساعت نیروهای امدادی و گروه‌های پزشکی به روستاهای مذکور از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گفته پزشکان وضعیت جسمانی مادران و نوزادانشان رضایت‌بخش گزارش شده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان سقز همچنین گفت: 18 نفر دیگر از عوامل ستاد اجرایی انتخابات در روستاهای کانی‌پری و بادمجان در شهرستان بانه که گرفتار برف و کولاک شدید بودند با تلاش اکیپ‌های بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر شهرستان بانه که برای کمک به این افراد به منطقه اعزام شده بودند، نجات یافتند.

تمیمی افزود: دو زن باردار که به دلیل بارش سنگین برف در گردنه قرش‌دابان مسیر بانه به مریوان  گرفتار برف و کولاک شدید شده بودند دیروز با تلاش و کمک نیروهای امداد و نجات، نجات یافتند.

وضعیت جسمانی این دو مادر و فرزندانشان نیز رضایت‌بخش است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول