اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 روز گذشته

95 خودروی گرفتار در برف و کولاک نجات یافتند

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: در دو روز گذشته و با بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خلخال امداد‌گران به 95 خودرو امداد‌رسانی کردند.

95 خودروی گرفتار در برف و کولاک نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی صبح امروز در جمع امداد‌گران پایگاه امداد و نجات گردنه الماس خلخال اظهار داشت: کمک‌های انسان‌دوستانه این نیروهای خدوم نشانه شخصیت والای امداد‌گران و راهداران است که شایسته است از زحمات و حرکت‌های ارزشمند آنها تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر علاوه بر امداد‌رسانی به 95 خودروی در راه مانده 60 نفر از مسافران نیز در راهدار‌خانه شهید غنیمت اسدی و پایگاه امداد و نجات گردنه الماس اسکان داده شدند.

فرماندار شهرستان خلخال از گردنه الماس به عنوان خطرناک‌ترین گردنه ایران یاد کرد و گفت: این گردنه که در محور خلخال ـ اسالم واقع شده در بسیاری از فصول سال تردد در آن به سختی انجام می‌شود که ضرورت دارد مسئولان استان گیلان نیز یاریگر ما باشند تا بتوانیم این مسیر را که در عین خطرناک بودن از زیبا‌ترین گردنه‌های ایران است ایمن و همیشه آماده نگه‌ داریم.

عبداللهی یادآور شد: با توجه به بارش‌های اخیر از روز شنبه این گردنه مسدود بود که شب گذشته با تلاش راهداران و امدادگران این گردنه بازگشایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این جلسه رئیس جمعیت هلال احمر خلخال نیز بیان داشت: به لحاظ شرایط نامناسب جوی در گردنه الماس امکان دسترسی به امداد شبانه و همچنین خودروهای مجهز به ست امداد و نجات مهیا شده و تیم‌های امدادی آماده کمک‌رسانی در شرایط سخت این گردنه هستند.

عبدالرزاق بابایی تصریح کرد: هم‌اکنون تجهیزات کامل اداره راه و ترابری و خودروهای ست امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراه دو دستگاه آمبولانس در گردنه الماس مستقر هستند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما از اوایل پاییز و با بارش‌های انجام شده در جاده‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور مستقر شدیم و طرح نوروزی ما نیز از 25 اسفند همزمان با سراسر کشور و جای جای استان اردبیل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول