اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری آذربایجان غربی خبر داد

استان آذربایجان غربی در محاصره برف و کولاک

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: بسیاری از محورهای مواصلاتی و روستاهای استان در محاصره برف و کولاک قرار دارند.

استان آذربایجان غربی در محاصره برف و کولاک

علیرضا رحمانزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یکصد روستای مهاباد در محاصره برف قرار دارد و بارش برف در برخی مناطق کوهستانی و روستایی این شهرستان به بیش از 1.5 متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه با بازگشایی محورهای اصلی این شهرستان کار برف‌روبی در مناطق روستایی نیز آغاز می‌شود افزود: بیش از 450 مسافر در برف و کولاک در محورهای برف‌گیر این شهرستان گرفتار شده بودند که با کمک ماموران راهداری و امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافته و در مساجد و راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

رحمانزاده ادامه داد: بیش از یکصد دستگاه خودرو و چهار دستگاه اتوبوس نیز در محورهای مهاباد - سردشت و مهاباد - بوکان در جاده برهان گرفتار شده بودند.

این مسئول با بیان اینکه محورهای مهاباد - سردشت و مهاباد - بوکان تا اطلاع ثانویه مسدود اعلام شده است گفت: بیش از 10 دستگاه سنگین برف‌روب بیش از چهار روز است که به صورت شبانه‌روزی در حال برف‌روبی و بازگشایی این مسیرها هستند.

وی در ادامه از بازگشایی راه‌های 30 روستای بخش صفاییه خوی خبر داد و اضافه کرد: با بازگشایی راه ارتباطی این روستاها در حال حاضر تردد خودروها به کندی انجام می‌شود و رفت و آمد در گردنه قوردیک در محور خوی و چالدران به علت کولاک شدید با سختی صورت می‌گیرد.

مدیر کل راه و ترابری آذربایجان غربی با اشاره به مسدود شدن راه‌های ارتباطی 60 روستای بوکان گفت: در حال حاضر ترد در محورهای بوکان – شاهین‌دژ و بوکان - میاندوآب تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و در محدوده داخل شهر نیز به دلیل یخبندان شدید و برودت هوا به کندی انجام می‌گیرد.

شایان ذکر است، بارش برف از اواخر هفته گذشته در جنوب استان آغاز شده و بسیاری از محورهای مواصلاتی این مناطق مسدود است.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول