اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

دبیرستان دخترانه اسدیه مهرماه سال آینده افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: مهر‌ماه سال آینده آموزشگاه دخترانه کوثر شهر اسدیه با زیربنای یک‌هزار و 100 متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیرستان دخترانه اسدیه مهرماه سال آینده افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی ظهر امروز در مراسم جشن احسان و نیکوکاری در جمع دانش‌آموزان آموزشگاه کوثر اسدیه اظهار داشت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 مترمربع و اعتبار 483 میلیون تومان در حال احداث است که در حال حاضر قریب 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار درمیان سرچشمه پیدایش طبقاتی و ظهور فقر در جامعه را بی‌توجهی به احکام دین و علوم قرآنی دانست و ادامه داد: قریب 75 پایگاه وظیفه جمع‌آوری هدایای مردمی در جشن احسان و نیکوکاری شهرستان درمیان را بر عهده دارند.

براتی شرکت در جشن نیکوکاری را نماد دستگیری از محرومان و عمل به دستورات پیامبر اسلام (ص) دانست و افزود: اجرای این جشن به منظور ترویج فرهنگ دستگیری از مستضعفان و تهیدستان در کشور به تبع در استان درمیان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشن را احیا و ترویج فرهنگ انفاق و نهادینه کردن آن در جامعه برشمرد و ابراز داشت: مردم نوع دوست درمیان همچون سال‌های گذشته با شرکت باشکوه خود در جشن احسان و نیکوکاری در دستگیری از مستضعفان سهیم می‌شوند.

فرماندار درمیان از شرکت در جشن نیکوکاری به‌عنوان شرکت در مسابقه احسان، تعاون، سبقت در خیرات و شرکت در خوشبختی یاد کرد و یادآور شد: قرآن کریم‌، بالاترین درجه نیکوکاری را انفاق و گذشت از آنچه که مورد علاقه شدید انسان است‌، معرفی می‌کند و می‌فرماید‌: هرگز به (حقیقت) نیکوکاری نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، (در راه خدا) انفاق کنید‌.

براتی، نیکوکاری را  از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دین اسلام مورد توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده دانست و تصریح کرد: احسان و نیکوکاری، دارای مصادیق فراوانی در حوزه‌های گوناگون ارتباط خدا با انسان، ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خود و ارتباط انسان با دیگران است.

انتهای پیام/ح20/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول